Un retorn esperat

Com a resultat de l'acord entre les marques de l'associació Cat-Moto, han nascut dues motos amb què Rieju torna amb força al segment de l'enduro. La de 250 cc és fruit d'una encertada combinació

A la gamma de Rieju se li tro­bava a fal­tar una moto cent per cent d'enduro. Més encara quan al Saló MotOh! de Bar­ce­lona –la pri­ma­vera del 2008– va anun­ciar la pro­ducció en sèrie de dos models pro­fun­da­ment espor­tius i d'altes pres­ta­ci­ons. Però el cert és que pas­sava el temps i es feien espe­rar. L'empenta defi­ni­tiva va arri­bar amb l'acord de col·labo­ració entre mar­ques per­ta­nyents a l'asso­ci­ació Cat-Moto, amb el qual la marca de Figue­res podia com­par­tir com­po­nents amb altres fir­mes vin­cu­la­des al seg­ment de l'off road com ara Gas Gas i Sherco. Gràcies a aquest acord, doncs, es va ini­ciar la fabri­cació de les Marat­hon Pro Com­pe­tició de 250 cc i 450 cc.

La de 250 cc com­bina el xassís i dife­rents ele­ments de les Gas Gas de 125 cc amb un motor Yamaha WR de 4 temps, men­tre que l'equi­pa­ment de la part cicle i els plàstics de la car­ros­se­ria són pro­pis de Rieju. El resul­tat és la moto d'enduro més com­pe­ti­tiva i ben pre­pa­rada que fins ara ha produït Rieju, amb una imatge marca de la casa, un xassís d'allò més lleu­ger i esvelt i un motor tre­men­da­ment efec­tiu i efi­ci­ent.

Lleugera, divertida i molt competitiva

Només de pujar sobre la Rieju Marathon Pro 250 es té la sensació d'una posició de conducció gairebé perfecta. La ubicació del dipòsit, les aletes laterals, l'altura del seient i la posició del manillar fan que el cos es pugui situar en posició força avançada, la qual cosa també facilita la transició entre anar assegut i conduir a peu dret. I com que les puntes del manillar estan ben elevades, permeten exercir una gran força en el moment d'entrar en els revolts.

Potser l'única objecció la trobaríem en la zona dels peus, un xic ampla si la comparem amb el xassís estàndard de la Gas Gas 125. Ara bé, és una simple qüestió de detall que no interfereix en una conducció perfectament equilibrada, ni tan sols en aquells moments en què s'adopta una major agressivitat.

La part cicle és un dels aspectes més destacats d'aquesta Rieju Marathon Pro Competició 250, sobretot gràcies a les seves contingudes dimensions i lleugeresa. Permet gaudir al màxim d'aquesta moto en els angles tancats, en situacions complicades i quan es tracta de superar obstacles dificultosos, ja que el pilot la pot controlar perfectament sense haver de recórrer a aplicar moltíssima força. Això, a més, l'ajuda a mantenir en perfectes condicions la forma física, un factor importantíssim en la conducció d'aquest tipus de moto.

Efectivitat total.

Pel que fa al motor, procedent de Yamaha, cal destacar-ne la robustesa i durabilitat. I en l'apartat més específic d'utilització, la seva millor virtut radica en l'eficàcia general. No es tracta d'un motor que destaqui com el més potent ni tampoc el més lleuger, però el seu gran valor és que no té cap punt feble que el condicioni. Funciona amb una efectivitat total, ofereix una gran corba de potència i una entrega de força bastant lineal, i té un sobrerègim ben aconseguit. El canvi, a més, està perfectament esglaonat –la primera relació és curta per poder afrontar obstacles dificultosos– i presenta una eficàcia i suavitat d'ús ben manifesta.

MOTOR: Monocilíndric. 250 cc. 4 temps. ALIMENTACIÓ: Carburador Keihin. ENGEGADA: Elèctrica i a pedal. REFRIGERACIÓ: Líquida. CANVI: Manual, cinc marxes. SUSPENSIONS: Forquilla davantera invertida 45 mm/ Monoamortidor posterior. FRENS: Disc 260 mm / Disc 240 mm. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 2,200/0,820/1,240 m. ALTURA DEL SEIENT: 0,945 m. DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,476 m. PES: 98 kg. DIPÒSIT COMBUSTIBLE: 9,5 litres (gasolina 95). PREU: 6.999 euros.

Ben dotada

Per aconseguir que la part cicle sigui notablement competitiva, Rieju ha aplicat a la Marathon Pro Competició 250 una forquilla invertida Marzocchi Shiver de 45 mm al davant i un amortidor posterior Sachs amb sistema progressiu per bieletes PRS.

Plans de futur

Rieju no es limitarà només a la creació d'aquestes motos d'enduro. La marca empordanesa ha obert una nova porta cap al futur en disseny i fabricació de nous models de superior cilindrada tant en l'àmbit off road com en la resta de segments en què és present.

Versió superior

Els que es plantegin disposar de més potència, poden optar per la germana gran d'aquesta Rieju. El motor, de 450 cc, també procedeix de Yamaha però el xassís és de Sherco. Se'l nota molt estable, però en efectivitat global queda per sota del de la moto de 250 cc.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.