La viatgera del futur

D'una perfecta combinació entre la mística i el futurisme Honda n'ha creat la VFR 1200 F. L'espectacularitat de les formes i les altes prestacions són alguns dels seus nombrosos reclams

Les sigles VFR evo­quen una de les motos que ha mar­cat una època glo­ri­osa en la història de Honda. I és que des del seu nai­xe­ment, l'any 1982, es va mani­fes­tar com una inno­va­dora viat­gera de gran for­mat i amb un extra afe­git: el motor amb arqui­tec­tura V4 que per­me­tia dis­po­sar d'una gran potència amb una dosi­fi­cació excep­ci­o­nal. L'espec­ta­cu­lar evo­lució en for­mat motriu ha seguit impertèrrita en el temps en aquesta moto del seg­ment sports tou­rer. I tot i el pas enda­vant en el dis­seny de motors i nous ele­ments, la fórmula es manté ben dig­ni­fi­cada en aquesta nova VFR 1200 F del 2010.

En con­tem­plar-la, el pri­mer que salta a la vista és l'excel·lent feina rea­lit­zada pels dis­se­nya­dors, que n'han mag­ni­fi­cat la imatge sense inter­fe­rir amb els requi­sits exi­gits per a la part cicle: esta­bi­li­tat, segu­re­tat i altíssima ergo­no­mia. El resul­tat és una ruti­lant moto espor­tiva per viat­jar, de for­mes sinu­o­ses i exu­be­rants –ben segur que per a molts esde­vindrà un somni– i amb l'afe­git de dis­po­sar d'una extra­or­dinària aero­dinàmica i una cen­tra­lit­zació de les mas­ses que voreja l'excel·lent.

La millor VFR de la història

El més destacat d'aquesta rutilant Honda és, justament, el que amaga el seu preciós carenat: el motor d'arquitectura diferenciadora al qual s'han afegit valors de les CRF del segment off road i unes culates increïblement estretes a fi que la zona central de la moto sigui com més estreta i baixa millor. Ara bé, el millor que presenta aquest propulsor no es limita a aquesta sensació d'esveltesa central: amb les novetats que se li han aportat ofereix el 90% del seu parell a només 4.000 rpm.

Un règim que proporciona un control màxim en la conducció i, d'altra banda, possibilita una capacitat d'acceleració exuberant sense incórrer en brusquedats innecessàries. A més, aquest motor de 4 cilindres en forma de V oberta a 76 graus emet un so d'allò més estimulant i acredita una polivalència absoluta gràcies al sistema d'acceleració electrònica. Amb ell, tant es pot realitzar una conducció resguardada i còmoda com una de més passional i dinàmica. Tot plegat, girant només una mica el puny del gas.

A aquest ampli ventall de virtuts del motor s'hi ha d'afegir que, aprofitant les seves formes, els dissenyadors han pogut definir un dipòsit d'allò més ergonòmic que contribueix a fer que el conductor quedi perfectament situat sobre la moto i que el carenat protegeixi totes les parts del seu cos contra l'aire i l'aigua, i també contra els possibles impactes d'elements com ara sorra o pedretes.

De la part cicle, el més destacable és el xassís de doble biga d'alumini en forma de diamant i, per tant, de rigidesa garantida. I també unes suspensions que ofereixen un gran tacte i suavitat de funcionament, un basculant extremadament llarg per augmentar l'estabilitat del conjunt i que incrementa la distància entre eixos fins a 1.545 mm, i un sistema de frenada firmat per Nissin d'allò més competitiu i fiable.

MOTOR: 4 cilindres. 1.237 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 172,7 CV a 10.000 rpm. PARELL: 129 Nm a 8.750 rpm. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica. ENGEGADA: Elèctrica. REFRIGERACIÓ: Líquida. CANVI: Manual, sis marxes. TRANSMISSIÓ: Per cardan. SUSPENSIONS: Forquilla invertida 41 mm/Monoamortidor amb sistema Pro-Link. FRENS: Doble disc 320 mm/Disc 276 mm. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 2,250/0,755/1,220 m. ALTURA DEL SEIENT: 0,815 m. DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,545 m. PES: 267 kg. DIPÒSIT COMBUSTIBLE: 18,5 litres (gasolina 95). PREU: 15.999 euros.

Ràpida i còmoda

Segons els seus creadors, una de les grans virtuts d'aquesta VFR és la dualitat d'ús i la polivalència que demostra en tot tipus de situacions. És una moto ràpida, precisa i de grans sensacions, però alhora també possibilita viatjar de la forma més còmoda possible.

Última generació

La transmissió de la potència a la roda s'ha confiat a un sistema d'última generació per Cardan, que absorbeix i minimitza les estrebades. Ofereix una alta efectivitat, una durabilitat excepcional i una netedat absoluta de tots els components perifèrics.

Flux d'aire

La nova tecnologia emprada en el carenat gestiona els fluxos d'aire i calor. El carenat disposa de dues capes que canalitzen l'aire per reforçar les qualitats dinàmiques i mecàniques de la moto i augmentar-ne l'estabilitat a alta velocitat, com si disposés d'un difusor o un aleró.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.