Menys és més

Tot i que en el món de la moto sempre es tendeix a incrementar la potència i les sensacions, Ducati fa el camí invers per fer de la contundent Hypermotard una moto més dòcil. I el resultat és magnífic

En deter­mi­nats moments, el camí per seguir avançant no és el de fer coses més pro­tu­be­rants, més exu­be­rants i amb més pre­ten­si­ons. I és que en alguns casos pot­ser cal posar un xic de seny i raci­o­na­lit­zar –per no dir huma­nit­zar– un pro­ducte radi­cal per acos­tar-lo a tot tipus de públic. Aquesta va ser la idea dels res­pon­sa­bles de Ducati quan es van plan­te­jar una moto de tall ben radi­cal però fàcil de por­tar; potent i bru­tal però alhora dòcil i sen­si­ble. En defi­ni­tiva, una moto menys agres­siva que la seva ger­mana gran però tan sen­sa­ci­o­nal com ella quant a con­cepte i con­ducció.

Sota aques­tes pre­mis­ses ha nas­cut la nova Ducati Hyper­mo­tard 796, una moto con­cep­tu­al­ment espor­tiva de gran cilin­drada, però amb con­ducció típica­ment super­mo­tard. I, detall impor­tant, a un preu força més reduït que la versió de 1.100 cc. És a dir, una moto situ­ada un esglaó per sota d'aque­lla però de la qual s'obté més faci­li­tat de con­ducció, més sen­sació de segu­re­tat i bene­fi­cis claríssims en des­plaçaments urbans.

Diríem que aquesta nova Hyper­mo­tard 796 és una versió molt més equi­li­brada i pràctica per al dia a dia. El motor és poderós però entrega la potència de manera lineal. El pes resulta força con­tin­gut per a una moto d'aquest cali­bre i l'altura del seient és força con­tin­guda i per­met una posició de con­ducció sòbria, empi­nada i amb gran con­trol sobre la roda davan­tera; un fac­tor fona­men­tal quan es tracta d'exer­cir el domini d'una moto d'aquesta mena.

Més racional però igual d'esportiva

Amb una imatge totalment trencadora i d'avantguarda, que manté perfectament el llegat de la seva antecessora i alhora germana gran, a la Hypermotard 796 li batega un cor bicilíndric ben típic de Ducati. La seva procedència es troba en la Monster 696 i presenta certs retocs, amb els dos cilindres en forma de V –Desmodue– i refrigerat de forma mixta, gràcies a l'aire i l'oli. Rendeix 81 CV a 8.000 rpm i el seu parell, de 75,5 Nm és d'allò més aconseguit per fer que l'empenta del motor en qüestió no comprometi gens el control de la moto i arribi de forma progressiva i suau, ben al contrari de la imatge que emana de la Hypermotard.

Com a detall innovador, aquest propulsor incorpora de sèrie l'embragatge amb oli APTC, que trenca una mica la tradició de Ducati en embragatges multidisc en sec. Inclou funció antirebots per evitar que la roda posterior es bloquegi en reduccions agressives, a més de proporcionar un benefici extra en suavitat de funcionament, ideal sobretot en llargues estones de conducció en carretera i en circulació dins la ciutat.

Evidentment, totes aquestes bondats motrius no serien igual de productives sense la complicitat d'una part cicle molt ben estudiada, amb un xassís multitubular marca de la casa –amb tiges modificades i retocs en les geometries–, una forquilla davantera amb segell típicament Marzocchi, monoamortidor posterior Sachs i uns frens d'allò més potents signats per Brembo. Però el millor de la Ducati Hypermotard 796 ho hem deixat per al final. I és que les seves dimensions són contingudes, començant per l'altura del seient (20 mm menys que la seva germana de 1.100 cc), un pes de només 167 quilos i una rigidesa excepcional, que permet una conducció tan ràpida com efectiva i de gran precisió.

MOTOR: Bicilíndric. 803 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 81 CV a 8.000 rpm. PARELL: 75,5 Nm a 6.250 rpm. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica. ENGEGADA: Elèctrica. REFRIGERACIÓ: Mixta, aire i oli. CANVI: Manual, sis velocitats. SUSPENSIONS: Forquilla invertida de 43 mm/Monoamortidor. FRENS: Doble disc 305 mm/Disc 245 mm. ALTURA DEL SEIENT: 0,825 m. DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,455 m. PES: 167 kg. DIPÒSIT GASOLINA: 12,5 litres. PREU: 8.995 euros.

Al gust personal

La nova Hypermotard 796 se'ns presenta amb el tradicional color vermell de Ducati, amb xassís vermell i llandes negres. Però també és pot triar un sobri color negre o un espectacular blanc contrastat per les tonalitats en negre del xassís i les llandes.

Disseny rutilant

Igual com ja succeeix en la seva germana gran, de la qual manté perfectament l'aspecte radical i minimalista, aquesta Ducati Hypermotard 796 és tot un exemple per certificar que el disseny italià segueix sent un dels millors del món. En veure-la, sobren les paraules.

Optimitzat

Tot i que el motor de la Hypermotard 796 prové de la Monster 696, Ducati ha treballat a fons en molts aspectes. Se li ha afegit algun centímetre cúbic i se li ha retocat la injecció electrònica per aconseguir més potència però alhora una superior dosificació de la mateixa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.