Canvi d'orientació
Sota un aspecte més estilitzat i amb millores en tots els aspectes, el nou Kia Sorento presenta un canvi de plantejament, enfocat més cap a l'asfalt que no pas a les pistes forestals
De tot terreny a SUV. Aquest és el canvi d'orientació que Kia aplica al nou Sorento. Per certificar-ho només cal analitzar algunes dades, com ara la disminució d'1,9 cm de l'altura lliure respecte del sòl (ara de 18,4 cm) o l'absència de marxes reductores. Aquest nou Sorento se'ns presenta amb estructura monocasc –molt més rígida i resistent–, carrosseria 9,5 cm més llarga i lleugerament més baixa (1,5 cm), més amplada d'eixos (3,8 cm el davanter i 4 cm el posterior) i uns 200 kg més lleuger, la qual cosa li fa canviar favorablement el comportament dinàmic. L'espai dins l'habitacle s'ha incrementat, presenta un aspecte de més qualitat i la capacitat del maleter en configuració de cinc places és de 531 litres –111 amb la tercera fila de seients (opcional).
El nou Sorento arriba al mercat estatal en versions Concept, Active i Emotion i amb només un motor, el nou 2.2 de gasoil, construït amb alumini i dotat d'injecció directa common rail i turbo de geometria variable. La marca coreana anuncia que més endavant estarà disponible també amb un nou propulsor turbodièsel de 2 litres. El canvi pot ser manual (Concept i Active) o automàtic (Emotion), sempre de sis marxes. La caixa automàtica és, en aquest cas, més compacta, lleugera i simple que una de cinc relacions. I, pel que fa a la tracció, es pot triar entre simple, a l'eix del davant, o la sempre més efectiva 4x4, amb dos tipus de funcionament. En qualsevol cas, el sistema d'assistència en pujades i limitador de velocitat a 8 km/h en baixades és de sèrie en totes les versions, igual que el control d'estabilitat, els airbags frontals, laterals i de cortina i els llums de boira.