Art i velocitat

BMW torna aquest any a les 24 Hores de Le Mans i recupera la tradició de competir amb un automòbil decorat per un artista de renom, en aquest cas l'americà Jeff Koons

La idea de dis­pu­tar la cursa de resistència més famosa del món al volant d'un cotxe que pogués ser con­si­de­rat una obra d'art va ser del francès Hervé Pou­lain, que l'any 1975 va enco­ma­nar a Alex Cal­der la deco­ració d'un BMW 3.0 CLS. En aquell moment nai­xia el pri­mer Art Car de la firma ale­ma­nya. L'any següent, Frank Ste­lla es va ins­pi­rar en un full de paper mil·lime­trat amb gràfics dibui­xats per dis­tin­gir un altre 3.0 CLS. En l'edició del 1977 de les 24 Hores de Le Mans, Roy Lich­tens­tein va sor­pren­dre apli­cant a un BMW 320i la seva inter­pre­tació d'una sor­tida del sol, i dos anys després era Andy War­hol qui s'expres­sava artísti­ca­ment en un M1.

El dis­seny del 17è exem­plar de la sèrie Art Car de BMW, un M3 GT2, va ser pre­sen­tat el mes pas­sat al Cen­tre Pom­pi­dou de París. L'autor és Jeff Koons, que l'1 de juny, dotze dies abans de la cursa, sig­narà en el mateix lloc el cotxe ja aca­bat i amb el número 79 estam­pat a la seva car­ros­se­ria. Serà pilo­tat per Andy Pri­aulx, Dirk Müller i Dirck Wer­ner, i a par­tir del setem­bre serà expo­sat al museu de BMW a Munic.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.