Del tot convincent
La interessant relació entre producte, espai interior i preu és un dels reclams que Dacia aplica en tots els seus models i manté en el Duster, dirigit als que busquen prestacions de tot terreny
Si haguéssim d'expressar-ho amb una sola idea diríem que una de les poques coses que no té el Dacia Duster és aquell tipus d'exclusivitat que donen determinats SUV. Argument d'allò més evident quan se sap quin és l'ideari fonamental de Renault amb aquesta marca, que en aquest cas s'expressa amb preus a partir de 11.900 euros en la versió de gasolina (13.900 amb tracció total) o 14.000 euros si s'opta pel propulsor turbodièsel dCi 85 amb tracció simple (16.800 en el cas del dCi 110 amb tracció 4x4).
Exclusivitat a banda –i també l'absència de determinats components de l'equipament en les versions més senzilles– el Duster té ben poc a envejar a la majoria de SUV tant en carretera com fora. De fet, res més que una conseqüència lògica de la relació entre Dacia, Renault i Nissan. El bastidor –el Duster comparteix plataforma amb el Logan– ha estat adaptat per a la utilització tot terreny. La distància lliure respecte del sòl és de 21 cm i la distància entre eixos deixa al mínim els voladissos de la carrosseria que, en utilització tot terreny, permet un angle d'atac de 30 graus, mentre que el ventral i el de sortida són de 23 i 36 graus, respectivament. Uns valors que no deixen dubtes de la solvència amb què el Duster es mou sobre els terrenys trencats. I pel que fa al confort, amb un bon filtratge de les irregularitats gràcies a la suspensió posterior multibraç de les versions 4x4 (amb tracció davantera és d'eix deformable).
Amb un pes per sota dels 1.300 quilos, tant la versió 4x4 del Duster de gasolina com el motor dCi 110 tenen una caixa de canvis de 6 marxes, amb una primera relació molt curta (5,79 km/hora a 1.000 rpm), ideal per moure's bé en terrenys complicats. El conductor, a més, pot triar entre tres modes de tracció: davantera –menys consum–, repartiment automàtic de parell segons les condicions d'adherència i, finalment, blocatge de la transmissió 4x4.