Canals

Més confort i superior sensació de llibertat

Ha guanyat amplitud dins l'habitacle i la superfície de vidre del sostre també ha crescut. El nou Mégane Coupé-Cabriolet ha arribat per prosseguir l'èxit del seu antecessor, i de bons arguments no n'hi falten

Renault conclou la renovació de la família Mégane amb el nou Coupé-Cabrio, que ha arribat precedit de l'èxit del seu antecessor: 20.000 unitats venudes al mercat estatal entre els anys 2004 i 2009, i havent acreditat en determinats moments fins a un 30% de la quota del seu segment. Per a Renault la fita ha estat millorar el que ja agradava. I els indicatius fan pensar que la marca francesa ha tornat a fer una bona feina. Aquest nou Mégane Coupé-Cabrio és 13 cm més llarg que l'anterior, 8,7 dels quals, en distància entre eixos o, expressat d'una altra manera, en espai dins l'habitacle. El travesser superior del parabrisa ha estat avançat 6 cm, que es noten tant en entrar dins el cotxe com un cop asseguts als seients davanters.

A la superior comoditat –els seients posteriors són més inclinats i els seus passatgers tenen més espai al nivell dels genolls–, s'hi afegeix l'increment de la superfície del sostre de vidre, un 10% més que en la generació anterior. Un conjunt de detalls –la posició revisada dels pedals o els reglatges del seient i la columna de direcció– fan sentir el conductor més còmode al volant. I els seients davanters guarden memoritzat l'ajustament longitudinal.

L'equipament de sèrie inclou arcs pirotècnics de protecció en cas de bolcada, un complet assortiment d'airbags, control d'estabilitat amb funció correctora de subviratge, llums de boira, sensors de pluja i d'encesa dels llums, climatitzador dual, limitador de velocitat i llandes d'alumini.

En l'apartat tecnològic cal esmentar l'increment dels valors de rigidesa (80% estàtica i 30% dinàmica) i la labor dirigida a reduir la inclinació en els revolts. Pel que fa als motors, l'oferta de gasolina es limita, de moment, al TCe 130, sobrealimentat i amb canvi manual de sis marxes, mentre que en dièsel hi ha tres possibilitats, entre 110 i 160 CV i també amb transmissió manual de sis marxes, tot i que en el cas del dCi 110 hi haurà la robotitzada de doble embragatge. Més endavant arribaran les definicions més esportives, en detalls d'equipament (GT Line) o bé en caràcter (GT). En aquest cas, amb xassís desenvolupat per Renault Sport i motors TCe de 180 CV i l'actual dCi de 160.

MOTOR DE GASOLINA TCe 130:
1.397 cc. 130 CV i 190 Nm. Consum: 7,3 l/100. Emissions CO2: 169 g/km.
MOTORS DE GASOIL: dCi 110.
1.461 cc. 110 CV i 240 Nm. Consum: 5,0 l/100. CO2: 130 g/km (amb transmissió EDC).
dCi 130.
1.870 cc. 130 CV i 300 Nm. Consum: 5,8 l/100. CO2: 149 g/km.
dCi 160.
1.995 cc. 160 CV i 380 Nm. Consum: 6,7 l/100. CO2: 175 g/km.
SUSPENSIONS:
McPherson / Eix flexible..
FRENS:
Discos ventilats / Discos sòlids.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,485/1,811/1,434 m..
DIÀMETRE DE GIR:
10,95 m.
PREUS:
De 25.400 euros (TCe 130) a 31.000 euros (dCi 160).

De cupè a cabriolé en només 21 segons

N'hi ha prou amb prémer un botó i tenir tancada la porta del maleter per plegar automàticament el sostre de vidre, operació que es completa en només 21 segons. El sostre, realitzat per l'especialista alemany Karmann, consta de dues parts que es pleguen en forma de V. El pes de tot el mòdul és de 110 quilos, 25 dels quals corresponen als mecanismes d'articulació de la porta del maleter. El vidre té un tractament contra la radiació solar i, a més, disposa d'una cortina interior per si es desitja un aïllament superior. Per viatjar amb el sostre endreçat i sense que els passatgers notin les turbulències de l'aire i el seu efecte acústic, el Mégane Coupé-Cabrio compta, de sèrie, amb un deflector que protegeix els ocupants de les quatre places a velocitats fins a 90 km/hora. En el supòsit que els seients posteriors estiguin desocupats també es pot instal·lar una xarxa que millora l'aerodinàmica.

Transmissió EDC

El motor turbodièsel dCi 110 pot anar associat a la transmissió automàtica EDC, de doble embragatge i resposta molt més ràpida que els canvis automàtics convencionals respecte dels quals i segons informa Renault, redueix consum de gasoil (17%) i emissions de CO2. (30 g/km). Aquesta versió costarà 27.900 euros, 1.300 més que amb canvi manual.

A ras del terra

Amb la finalitat d'obtenir el màxim espai possible dins el maleter, la plataforma és notablement baixa. I com que la porta corresponent s'obre fins al nivell del para-xocs, les operacions de càrrega i descàrrega es fan amb més comoditat. La capacitat del maleter és de 417 litres en configuració cupè i 211 quan es porta el sostre plegat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.