Canals

Per anar a l'última moda

Bona alternativa al cotxe, el Honda PCX és un dels escúters d'estètica més cridanera. I és que la imatge no està renyida amb el sentit pràctic

Sem­pre a l'avant­guarda de la cre­ació, Honda trenca alguns mot­lles dins el seg­ment dels escúters de 125 cc amb el PCX. Com­pa­ci­tat, eco­no­mia d'ús, ver­sa­ti­li­tat i, en aquest cas, baix nivell d'emis­si­ons con­ta­mi­nants, són trets fona­men­tals que el fan ideal per a des­plaçaments urbans. Però Honda ha anat un xic més enllà afe­gint-li una imatge tren­ca­dora i poc con­ven­ci­o­nal; les seves línies són flui­des i enèrgi­ques, valors que no estan renyits amb el sen­tit pràctic.

És un escúter de for­mes real­ment trans­gres­so­res, dotat d'una pan­ta­lla tin­tada moderna i que pro­te­geix per­fec­ta­ment del vent, un seient ampli –amb suport lum­bar i d'altura con­tin­guda–, una dinàmica part poste­rior aca­bada en punxa i un pilar cen­tral del qual emana una rigi­desa excep­ci­o­nal. L'aero­dinàmica flu­eix en tots els con­torns de la car­ros­se­ria i la bona altura del mani­llar fa que la posició de con­ducció resulti natu­ral.

El xassís, rea­lit­zat amb tub d'acer, dis­posa d'unes geo­me­tries pen­sa­des per als des­plaçaments dins la ciu­tat, d'aquí que l'angle de gir sigui molt reduït. I les sus­pen­si­ons estan diri­gi­des a com­bi­nar con­trol i sua­vi­tat gràcies a una for­qui­lla con­ven­ci­o­nal al davant molt dòcil i un doble amor­ti­dor ben ferm al dar­rere. I si ens refe­rim als frens, de disc el davan­ter i de tam­bor el poste­rior, actuen de manera pro­gres­siva

MOTOR:
Monocilíndric. 124,9 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
10,88 CV a 8.000 rpm.
PARELL:
11,56 Nm a 6.000 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
SUSPENSIONS:
Forquilla convencional / Doble amortidor.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
1,917/0,738/1,094 m.
ALTURA SEIENT:
0,761 m.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,305 m.
PES:
124,4 kg.
PREU:
2.499 euros.

Molt potent i respectuós

El motor del Honda PCX destaca per dues virtuts ben diferenciades. Ofereix una potència destacada (sobretot en arrencada) i alhora, gràcies al sistema d'injecció PGM-FI i la transmissió per corretja V-belt, rebaixa notablement el consum de gasolina i les emissions contaminants. Aquest escúter també disposa de l'innovador sistema d'engegada i aturada automàtiques del motor. Després de tres segons al ralentí s'atura i en el moment de girar el puny de l'accelerador es torna a posar en marxa. Tot plegat reverteix a fer que, segons dades de Honda, n'hi hagi prou amb un litre de gasolina per recórrer 45 km.

Sense escombretes

Pioner en el ciclomotor Zoomer, el sistema d'arrencada sense escombretes (per a motors de 125 cc) també contribueix al baix consum de combustible. Funciona com a motor d'arrencada quan es prem el botó d'engegada elèctrica i també genera electricitat per als llums i l'espurna de la bugia. A més, fa que el motor arrenqui de manera molt suau i silenciosa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.