Canals

Obert a les comparatives

Toyota executa un pas molt important en la seva política d'expansió de la tecnologia híbrida. I és que aquest Auris admet totes les comparatives directes amb les versions de gasolina i gasoil

Amb l'Auris HSD (Hybrid Sinergy Drive), Toyota no només fa arri­bar la tec­no­lo­gia híbrida com­bi­nada al seg­ment més impor­tant del mer­cat, sinó que, per pri­mera vegada, també pos­si­bi­lita una com­pa­ra­tiva directa entre aquesta opció i les ver­si­ons 1.6 de gaso­lina i 2.0 dièsel del mateix model. Una decisió que per­met cons­ta­tar els avan­tat­ges d'un híbrid quant al con­sum de gaso­lina i emis­si­ons resi­du­als, pràcti­ca­ment a igual­tat de preu i pres­ta­ci­ons. D'aquí la pre­visió que, d'entrada, l'Auris HSD repre­sen­tarà al mer­cat esta­tal el 25% del total de ven­des d'aquest model. Una apre­ci­ació que que­darà curta tan aviat com el públic deixi de man­te­nir la pri­o­ri­tat pels motors de gasoil i con­si­deri aquesta altra interes­sant alter­na­tiva.

Les xifres ho diuen tot: només calen 3,8 litres de gaso­lina per recórrer 100 km. Pel que fa a pres­ta­ci­ons, el con­junt motriu suma 136 CV i garan­teix tant les acce­le­ra­ci­ons i recu­pe­ra­ci­ons com la velo­ci­tat de cre­uer. I la trans­missió automàtica per­met ele­gir entre dife­rents modes, un dels quals és com­ple­ta­ment elèctric, amb 2 km d'auto­no­mia. Per la garan­tia tam­poc cal patir; la de tots els com­po­nents híbrids arriba fins als cinc anys, amb un límit de 100.000 km.

Coman­des amb des­compte.

Els pri­mers Auris HSD arri­ba­ran el setem­bre i des de prin­ci­pis d'aquest mes ja es poden fer coman­des. Per incen­ti­var-les, Toyota ofe­reix un des­compte de 1.000 euros als 500 pri­mers cli­ents par­ti­cu­lars que la for­ma­lit­zin. La marca japo­nesa pre­veu ven­dre'n 800 uni­tats aquest any al mer­cat esta­tal i 3.500 en un any com­plet.

Tot i la simi­li­tud amb els seus ger­mans de gamma, l'Auris HSD pri­o­ritza tant l'aero­dinàmica com la lleu­ge­resa. Per això és cinc mil·límetres més baix i dis­posa d'un 25% d'ele­ments exclu­sius, entre els quals hi ha tot el que té a veure amb la rebaixa del pes. També ho són el qua­dre d'ins­tru­ments, la palanca del canvi i la tapis­se­ria.

MOTOR DE GASOLINA: 1.798 cc. 4 cilindres.16 vàlvules. 99 CV i 142 Nm. MOTOR ELÈCTRIC: Imant permanent. 80 CV i 207 Nm. CANVI: Elèctric, contínuament variable. SUSPENSIONS: McPherson/Eix de torsió. FRENS: Discos ventilats/Discos sòlids. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,245/1.760/1,510 m. DE 0 A 100 KM/H: 11,4 segons. VELOCITAT MÀXIMA: 180 km/hora. CONSUM MITJÀ: 3,8 l/100 km (gasolina). EMISSIONS DE CO2: 89 g/km. PREU (versió Active): 20.950 euros.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.