Canals

En què quedem?

La reforma de la llei de trànsit presenta punts positius. Però, malgrat això, fa més l'efecte que es vol incrementar la recaptació per sancions relacionades amb faltes tipificades com a lleus

És d'agrair, i cal dei­xar-ne constància, la cam­pa­nya d'infor­mació a domi­cili pro­ce­dent del govern esta­tal i la Gene­ra­li­tat de Cata­lu­nya sobre la reforma de la llei de trànsit que va entrar en vigor el dia 25 de maig. I també és interes­sant cons­ta­tar que no res­pec­tar un fac­tor que té tant a veure amb la segu­re­tat i la con­ducció efi­ci­ent com és man­te­nir la distància de segu­re­tat pot cos­tar per­dre qua­tre punts del permís de con­duir. Lle­gint la infor­mació ens assa­ben­tem que s'ha reduït el nom­bre d'infrac­ci­ons que poden com­por­tar pèrdua de punts, i això sol agra­dar.

Però també és cert que la sen­sació que queda després de la lec­tura de l'esmen­tada nota infor­ma­tiva és que, en línies gene­rals, a l'hora d'esta­blir les noves nor­mes, s'ha pen­sat més a recap­tar que a millo­rar la segu­re­tat. Un exem­ple acla­ri­dor el tenim en el nou barem de punts per excés de velo­ci­tat. Ara resulta que la sanció és exac­ta­ment la mateixa per a qui en vies amb límit de 120 km/h cir­culi a 121 km/hora o ho faci a 150. No perdrà cap punt i pagarà 100 euros, que que­da­ran en 50 si es liqui­den dins un ter­mini de 20 dies natu­rals sense haver for­mu­lat al·lega­ci­ons ni recur­sos. Pagar, doncs, per cir­cu­lar una mica més de pressa, ni que sigui exce­dint per ben poc el límit? Aquesta és la sen­sació. Exis­teix ni que sigui un mínim marge de tolerància? Supo­sa­da­ment no.

No es dife­ren­cia entre la impre­cisió de cir­cu­lar a 121 km/h o fer-ho deli­be­ra­da­ment a 150 tot pen­sant que si ens denun­cien ja paga­rem perquè al cap i a la fi només ens cos­tarà 50 euros donar-nos el gust de prémer una mica més l'acce­le­ra­dor. Amb aquesta pre­missa, algú dubta que el nom­bre de denúncies no aug­men­tarà espec­ta­cu­lar­ment? Temps al temps. Com a mínim cal espe­rar que la recap­tació vagi des­ti­nada a pro­veir de fons les cam­pa­nyes per a l'edu­cació viària. I, si no és molt dema­nar, a actu­a­lit­zar senyals de limi­tació de velo­ci­tat ina­de­qua­des o bé obso­le­tes que, en deter­mi­nats casos, esde­ve­nen autèntics paranys.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.