Canals

Refinat i polivalent

Sense renunciar als valors tot terreny, Land Rover referma el Discovery 4 TDV6-3.0 com un vehicle de gran classe per circular sobre asfalt

Les aptituds tot terreny del Land Rover Discovery 4 són indiscutibles. Només cal considerar apartats tecnològics com ara el blocatge dels diferencials o les marxes reductores, o bé tenir en compte la seva capacitat per superar guals de fins a 70 cm de profunditat. Ara bé, també és cert que la funció natural d'un vehicle que supera els dos metres d'amplada, que costa entorn de 55.000 euros i que dins l'ampli habitacle es manifesta com tot un exponent del refinament típicament britànic, és moure's més sobre l'asfalt que no en pistes forestals.

I aquesta és precisament l'orientació que Land Rover dóna al Discovery 4: la que marquen les tendències actuals del mercat i la competència, però sense que això suposi renunciar als valors fonamentals de vehicle 4x4. Per això del Discovery 4 versió 2010 se'n pot destacar la incorporació del nou motor dièsel 3.0-V6, un propulsor de fenomenal rendiment que conviu amb l'anterior 2.7, també de sis cilindres (190 CV i 440 Nm). I també el treball fet per millorar la direcció, l'efectivitat dels frens i per abaixar el punt de balanceig i fer més rígida la suspensió, sense que se'n ressenti el confort. N'hi ha prou amb alguns quilòmetres per carreteres sinuoses per certificar-ho.

MOTOR:
2.993 cc. 6 cilindres. Injecció directa. Doble turbo.
POTÈNCIA:
244 CV a 4.000 rpm.
PARELL:
600 Nm a 2.000 rpm.
CANVI:
Automàtic. Sis marxes, amb reductores.
SUSPENSIÓ:
Pneumàtica independent.
FRENS:
Discos ventilats a les quatre rodes.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,829/2,022/1,887 m.
DE 0 A 100 KM/H:
9,6 segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
180 km/hora.
CONSUM MITJÀ:
9,3 l/100 km (gasoil).
EMISSIONS DE CO2:
244 g/km.
PREU (versió SE):
54.900 euros.

Tecnologia avançada

El Discovery 4 disposa de pantalla TFT monocrom de 5 polzades, que esdevé un autèntic nucli de informació. Una de les seves utilitats està vinculada amb el sistema de visió perimetral a través de cinc càmeres de proximitat (no deformen les imatges) que funcionen per sota dels 18 km/hora. Resulta molt pràctic quan hi ha poc espai per maniobrar, i més encara si es porta remolc.

Els números canten

El motor 3.0-V6 amb dos turbos paral·lels és excepcional. Només de sortir del ralentí ja dóna el 83% del parell. Associat a un canvi automàtic de 6 marxes, millora molt el rendiment del 2.7-V6, respecte del qual rebaixa un 9% el consum de gasoil i les emissions de CO2.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.