Canals

El Mini s'ha fet gran

Per primer cop en la seva història, el Mini arriba als quatre metres de llargada, té quatre portes i permet canviar l'asfalt per pistes forestals

Al quart model de la família Mini se'l pot con­si­de­rar un trans­gres­sor. Qui hau­ria gosat pen­sar, per exem­ple, que aquest model arri­ba­ria algun dia als qua­tre metres de llar­gada, amb dues por­tes late­rals per banda? O bé que seria cons­truït amb la filo­so­fia d'un SUV i, per tant, amb la pos­si­bi­li­tat de dis­po­sar de tracció total? Doncs bé, aquesta és la tar­geta de pre­sen­tació del Mini Country­man, que tot i aquests can­vis manté l'agi­li­tat i el tacte de con­ducció tan pro­pis del model ori­gi­nal i, mal­grat que l'altura lliure res­pecte del sòl no és res de l'altre món (15 cm), per­met cir­cu­lar sobre pis­tes de terra.

La tracció total ALL4 opci­o­nal per als Coo­per S i D (2.050 euros) és òptima en con­di­ci­ons de baixa adherència. Aquest sis­tema, amb dife­ren­cial cen­tral elec­tro­hidràulic, dis­tri­bu­eix la força del motor a parts iguals entre les qua­tre rodes en con­di­ci­ons nor­mals i fins a arri­bar, si s'escau, al 100% sobre un eix deter­mi­nat. L'electrònica que el ges­ti­ona va inclosa en la mateixa uni­tat del con­trol d'esta­bi­li­tat, amb temps de reacció infe­ri­ors a una dècima de segon. La tracció ALL4 com­porta un reglatge específic del xassís.

VERSIONS DE GASOLINA: One.
1.598 cc. 98 CV i 153 Nm. Consum: 6 l/100 km. CO2: 139 g/km.
Cooper.
1.598 cc. 122 CV i 160 Nm. Consum: 6 l/100 km. CO2: 140 g/km.
Cooper S.
1.598 cc. 184 CV i 240 Nm. Consum: 6,1 l/100 km (6,7 amb tracció total). CO2: 143 g/km (157 amb tracció total).
VERSIONS DE GASOIL: One D.
1.598 cc. 90 CV i 215 Nm. Consum: 4,4 l/100 km. CO2: 115 g/km.
Cooper D.
1.598 cc. 112 CV i 270 Nm. Consum: 4,4 l/100 km (4,9 amb tracció total). CO2: 115 g/km (129 amb tracció total).
SUSPENSIONS:
McPherson/Multibraç.
FRENS:
Discos ventilats/Discos sòlids.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,097 (4,110 pel Cooper S)/1,789/1,561 m.
PREUS:
De 20.800 euros (One) a 31.000 euros (Cooper S ALL4).

Cilindrada única

No deixa de ser curiós que els cinc motors de nova generació del Mini Countryman tinguin la mateixa cilindrada. Les diferències, però, hi són. Així, per exemple, el del Cooper de gasolina té regulació variable de les vàlvules i del Cooper S hi afegeix injecció directa i sobrealimentació Twin Scroll. Per reduir consum i el CO2 emès disposen de sistemes Start/Stop i de recuperació d'energia. I opcionalment es pot substituir el canvi manual per l'automàtic Steptronic, també de sis marxes. Els dos motors turbodièsel tenen en comú no només la cilindrada, sinó també la injecció common-rail i el turbo de geometria variable.

Quatre o cinc places

L'increment de mides del Mini Countryman es nota a l'interior i en el volum del maleter (des de 350 litres). Sense variació de preu, es pot triar l'habitacle en format de dos seients individuals al darrere –amb un singular carril central on es poden desar petits objectes– o bé l'habitual banqueta de tres. Els seients posteriors tenen un recorregut longitudinal de fins a 13 cm.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.