Canals

Bona jugada

El nou Mitsubishi ASX completa la gamma de la marca a Europa amb un producte provat i atractiu

Lluny d’abandonar Europa, com s’havia insinuat temps enrere, Mitsubishi hi referma la seva oferta amb el llançament de la nova generació del Mitsubishi ASX. És un Mitsubishi nou de cap a peus, per bé que s’assembla força a un altre model de l’Aliança Renault-Nissan-Mitsubishi. I no n’amaga pas el parentiu; de fet, el nou ASX es fabrica a la mateixa planta de Renault a Valladolid on també es produeix el Renault Captur en què es basa. Amb aquesta sinergia, la marca japonesa col·loca un vehicle rodó al bell mig de la gamma europea, entre el petit Space Star i el reeixit Eclipse Cross PHEV (híbrid endollable), tot esperant el nou Mitsubishi Colt.

Així doncs, el nou model reprèn la denominació ASX (Active Sports X-over) per entrar en la lluita ferotge pel segment B-SUV, un dels de més tirada a Europa. Desenvolupat sobre la plataforma CMF-B de l’Aliança, l’ASX és un totcamí urbà en el qual Mitsubishi ha abocat la tecnologia més avançada quant a sistemes d’assistència a la conducció i infoentreteniment. Per exemple, de sèrie en tots els acabats disposa de sistema de mitigació de col·lisió frontal amb protecció de vianants, advertiments de distància i de canvi de carril, assistent de manteniment de carril, reconeixement de senyals de trànsit, control de creuer, sensors d’aparcament i càmera de visió posterior.

La varietat d’oferta mecànica el distingeix en el segment B-SUV, amb motors tèrmics i electrificats, tots de tracció al davant (en l’anterior generació n’hi havia de tracció total). L’ASX d’accés està propulsat per un modern 1.0 turbo de 91 CV i canvi manual de 6 marxes. Després tenim dues variants amb etiqueta Eco: un 1.3 turbo amb hibridació lleugera i 140 CV, amb canvi manual o automàtic de doble embragatge i 7 marxes, i un 1.6 híbrid, amb dos motors elèctrics, 145 CV i canvi automàtic multimode. Finalment, una de les versions més esperades és l’ASX PHEV, amb etiqueta Zero. Aquest últim combina un motor 1.6 de gasolina amb dos d’elèctrics, amb 160 CV de potència combinada.

MITSUBISHI ASX

CARROSSERIA:

SUV urbà de 5 portes (4,22 m)

MOTOR:

Gasolina, híbrid i híbrid endollable

TRANSMISSIÓ:

Tracció al davant, canvi manual i automàtic

PREU:

A partir de 22.290 euros

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.