L'Ajuntament admet que utilitza els topalls més barats per separar el carril bici
També al·lega que les gomes escollides ocupen menys amplada i permeten fer un carril amb dos sentits
L'Ajuntament de Barcelona ha confirmat que els topalls que utilitzats per separar la majoria de carrils bicis de la ciutat i l'ampliació del de Sancho de Ávila són els més petits perquè són més barats. Les peces de goma que es van col·locar en un principi en aquest carrer, molt més grans que les segones, funcionaven amb més eficàcia, segons Amics de la Bici, però eren més cares, com ha admès un portaveu de l'àrea de Mobilitat de l'Ajuntament.
Les mateixes fonts al·leguen que els topalls més petits ocupen menys espai que els altres. Mentre que les amples ocupen uns 70 centímetres, les estretes n'ocupen 30. D'aquesta manera "permeten fer un carril de doble sentit per a les bicicletes i així també s'evita envair més tros del carril de cotxes".
L'empresa es defensa
L'empresa encarregada d'instal·lar els topalls, Zicla, s'ha posat en contacte amb l'Avui.cat per defensar el seu producte.
Segons els representants de la firma, les dimensions i la fortalesa de les peces utilitzades en la majoria de carrers (les petites) és suficient perquè actuïn com a element dissuasiu per als vehicles que, circulant pel carrer, podrien envair accidentalment el carril bici. Zicla també explica que el fet que siguin de plàstic i sense cantons vius –a diferència del model més gran i car– redueix la possibilitat d'accidents per al ciclista en el cas de patir una caiguda.
Quant a visibilitat i durabilitat, aquest model de topall és veu molt a la nit gràcies a l'abalisament reflector. A més, gràcies a la seva possibilitat de posar les peces inclinades permet als ciclistes sortir del carril en una emergència, fet que augmenta el marge de seguretat.
L'empresa manté un estira-i-arronsa amb l'entitat Amics de la Bici, que han denunciat a l'AVUI.cat que el model escollit finalment per l'Ajuntament és poc contundent i no impedeix que els cotxes hi passin per sobre i aparquin als carrils bici, cosa que Zicla nega.
Segons els portaveus de la firma, els cotxes eren al carril bici de Sancho de Ávila quan es van instal·lar els topalls, divendres de la setmana passada. En tot cas, el diumenge, quan Amics de la Bici va fer les fotos, els vehicles encara hi eren –la grua municipal no els havia retirat– i impedien el pas de les bicicletes.