Sense - Avui
Amélie vesteix de Chanel
Audrey Tatou protagonitza un 'biopic' de la dissenyadora rebel i l'anunci del seu perfum més reconegut
Audrey Tautou vol deixar enrere la imatge de dolçor que li va atorgar el film Amélie per associar el seu nom al d'una dona molt més dura i sofisticada, Coco Chanel.
La directora Anne Fontaine va pensar en ella per protagonitzar Coco avant Chanel (que aquí s'estrenarà al juny com Coco: de la rebeldía a la leyenda de Chanel), un retrat dels primers anys d'un original i elegant personatge que, tot i néixer pobre i sense educació, va fer gala d'una forta personalitat i es va avançar a la seva època, va alliberar la dona de cotilles i va erigir un imperi de moda moderna. "Tota dona que vulgui inventar-se un destí pot identificar-se amb els primers anys de Coco", diu Tautou, convençuda també que llavors la creadora era molt seductora i encara no havia desenvolupat el seu fort orgull i caràcter.
Nascuda com a Gabrielle Bonheur Chanel el 1883 a prop del Loira, no es pot dir que l'inici de la seva vida -va viure en un orfenat i amb unes tietes que li van ensenyar a cosir i va fer de cabaretera- resultés especialment glamurosa, ni tampoc que la seva relació amb milionaris amants que li van despertar la passió pel luxe i la van ajudar a ascendir, fos gaire reconfortant. Però el film no és sospitós de ser ni vulgar ni crític amb Coco.
Ben al contrari: la casa Chanel -que tampoc és aliena a la crisi econòmica- sembla més que interessada en aquesta eina de promoció amb flaire cultural, com ho demostra que hagi permès l'accés als arxius, hagi deixat roba i hagi supervisat fins i tot el cartell, segons diuen "per preservar l'esperit de la creadora de la casa". Un cartell que, per cert, ha estat censurat al metro de París perquè s'ha considerat que promou l'hàbit de fumar.
A Chanel fins i tot s'han enamorat de la seva protagonista -que s'assembla físicament a Coco- i l'han convertit en nova imatge del perfum emblema de la casa, el Chanel número 5, llançat per internet (chaneln5.com) la mateixa setmana en què celebra els 88 anys amb bona salut. Calculen que es ven un producte d'aquesta línia cosmètica cada sis segons.
Tautou substitueix Nicole Kidman, de qui es deia que havia cobrat uns set milions d'euros per cinc anys de contracte, incloent-hi l'espot que va fer amb el seu director fetitxe, Baz Luhrmann. La francesa també ha filmat el seu amb qui més a gust se sent, el responsable d'Amélie, Jean-Pierre Jeunet, que ha ideat un intimista viatge a Istanbul.
L'any del centenari de l'obertura del primer taller de costura de Chanel també s'ha pogut veure una minisèrie sobre els seus últims dies, amb Shirley McLaine fent de Coco. Però aquesta aposta no va agradar tant al cap creatiu de la casa, Karl Lagerfeld, com el film de Fontaine i el que veurem a la tardor, Coco et Igor Stravinsky, dirigit per Jan Kounen i protagonitzat per Anna Mouglalis (que va anunciar el perfum Allure en el 2002 i al film també l'ha vestit la maison). La pel·lícula narra la relació entre el músic que fuig de la revolució russa, i la dissenyadora que l'acull.
La directora Anne Fontaine va pensar en ella per protagonitzar Coco avant Chanel (que aquí s'estrenarà al juny com Coco: de la rebeldía a la leyenda de Chanel), un retrat dels primers anys d'un original i elegant personatge que, tot i néixer pobre i sense educació, va fer gala d'una forta personalitat i es va avançar a la seva època, va alliberar la dona de cotilles i va erigir un imperi de moda moderna. "Tota dona que vulgui inventar-se un destí pot identificar-se amb els primers anys de Coco", diu Tautou, convençuda també que llavors la creadora era molt seductora i encara no havia desenvolupat el seu fort orgull i caràcter.
Nascuda com a Gabrielle Bonheur Chanel el 1883 a prop del Loira, no es pot dir que l'inici de la seva vida -va viure en un orfenat i amb unes tietes que li van ensenyar a cosir i va fer de cabaretera- resultés especialment glamurosa, ni tampoc que la seva relació amb milionaris amants que li van despertar la passió pel luxe i la van ajudar a ascendir, fos gaire reconfortant. Però el film no és sospitós de ser ni vulgar ni crític amb Coco.
Ben al contrari: la casa Chanel -que tampoc és aliena a la crisi econòmica- sembla més que interessada en aquesta eina de promoció amb flaire cultural, com ho demostra que hagi permès l'accés als arxius, hagi deixat roba i hagi supervisat fins i tot el cartell, segons diuen "per preservar l'esperit de la creadora de la casa". Un cartell que, per cert, ha estat censurat al metro de París perquè s'ha considerat que promou l'hàbit de fumar.
A Chanel fins i tot s'han enamorat de la seva protagonista -que s'assembla físicament a Coco- i l'han convertit en nova imatge del perfum emblema de la casa, el Chanel número 5, llançat per internet (chaneln5.com) la mateixa setmana en què celebra els 88 anys amb bona salut. Calculen que es ven un producte d'aquesta línia cosmètica cada sis segons.
Tautou substitueix Nicole Kidman, de qui es deia que havia cobrat uns set milions d'euros per cinc anys de contracte, incloent-hi l'espot que va fer amb el seu director fetitxe, Baz Luhrmann. La francesa també ha filmat el seu amb qui més a gust se sent, el responsable d'Amélie, Jean-Pierre Jeunet, que ha ideat un intimista viatge a Istanbul.
L'any del centenari de l'obertura del primer taller de costura de Chanel també s'ha pogut veure una minisèrie sobre els seus últims dies, amb Shirley McLaine fent de Coco. Però aquesta aposta no va agradar tant al cap creatiu de la casa, Karl Lagerfeld, com el film de Fontaine i el que veurem a la tardor, Coco et Igor Stravinsky, dirigit per Jan Kounen i protagonitzat per Anna Mouglalis (que va anunciar el perfum Allure en el 2002 i al film també l'ha vestit la maison). La pel·lícula narra la relació entre el músic que fuig de la revolució russa, i la dissenyadora que l'acull.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.