Necrològiques

societat

Mor Rosita Missoni, la dissenyadora italiana que va posar de moda l’estampat “zigzag”

La marca de roba és recordada per transformar el teixit de punt, que tradicionalment estava associat a la roba casual, en peces de moda d’alta costura

Dol en el món de la moda. La dissenyadora italiana Rosita Missoni, coneguda per posar de moda l’estampat “zigzag”, ha mort a l’edat dels 93 anys, segons recull el mitjà italià Il Giorno.

Nascuda com a Rosita Jelmini el 1931 a Golasecca, Itàlia, va créixer en el si d’una família dedicada a l’artesania tèxtil. Després d’acabar els estudis d’idiomes el 1948, va viatjar a Londres acompanyada per monges per millorar el seu anglès. Durant el viatge, va passar un dia a l’estadi de Wembley veient la competició olímpica d’atletisme d’aquell any, on va observar un competidor italià anomenat Ottavio Missoni guanyar la seva eliminatòria als 400 metres tanques. Cinc anys més tard, el 1953, va contreure matrimoni amb ell i junts van fundar la casa de moda Missoni.

La parella va establir el seu primer taller a Gallarate, al nord de Milà, i va presentar la seva col·lecció inaugural a la capital italiana de la moda el 1958. Al llarg de les dècades de 1960 i 1970, Missoni va guanyar reconeixement internacional, en part pel suport de figures influents de la indústria, com l’editora de moda Diana Vreeland. La marca és recordada per transformar el teixit de punt, que tradicionalment estava associat a la roba casual, en peces de moda d’alta costura. El 1967, una presentació a Florència va posar Missoni al mapa global, quan els models van desfilar sense roba interior, cosa que va realçar la transparència de les teles i va crear un gran enrenou. Més endavant, el 1997, Rosita va decidir enfocar-se en la línia de productes per a la llar, Missoni Home, mentre que la seva filla Angela va assumir la direcció creativa de les col·leccions de moda.

La família Missoni ha mantingut el llegat de la marca, adaptant-se als canvis a la indústria i expandint la seva presència global. Alberto Caliri és l’actual director creatiu, amb una trajectòria a l’empresa que es remunta al 1998. Després de la sortida d’Angela Missoni el 2021, va assumir temporalment la direcció creativa i, posteriorment, va liderar la col·lecció per a la llar, Missoni Home, succeint a Filippo Grazioli, que només va mantenir el càrrec durant dos anys.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia