Canals

Viatgera de classe «business»

Propulsada per l'impressionant motor de sis cilindres i dotada d'una presència elegant i descomunal, l'exclusiva BMW K 1600 GT apuja el llistó en el segment de les motos de turisme

BMW ha tornat a sorprendre el món de la moto amb les seves noves puntes de llança en el segment Touring. Ens referim a les K 1600 GT i GTL que tanta expectació van generar primer a Intermot (el mes d'octubre, a Colònia) i al novembre al Saló de la Moto de Milà. Dues versions a partir d'una mateixa base –es diferencien l'una de la l'altra per una qüestió de detalls– que esdevindran, amb absoluta certesa, un objecte de desig per als amants de llargs viatges sobre motos de gran format i tecnologia avançada.

Un dels seus punts més destacats és el motor de sis cilindres en línia i 1.649 cc. Un propulsor de format compacte i que només pesa 102,6 quilos, un pes gens desorbitat aconseguit amb la utilització de materials molt lleugers; les culates i tapes de càrter són de magnesi i els cilindres, inclinats a 55 graus i molt ajuntats, tractats amb alumini. Les xifres de potència i parell que esgrimeix aquest excels motor són ideals per a qui es planteja realitzar grans recorreguts disposant de moltíssim poder en acceleració i recuperacions però alhora d'entrega molt còmoda i sense haver de recórrer a règims elevats. En aquest sentit, cal destacar l'accelerador electrònic –amb accionament de papallona central de 52 mm– que, combinat amb el sistema Ride by Wire, aconsegueix equilibrar la potència i fer que arribi de forma suau, lineal i progressiva. A aquest motor els enginyers de BMW li han ajustat al màxim el punt de gravetat, optimitzant-lo fins a la zona més centrada possible en benefici d'una conducció dinàmica i segura.

Fora del que és estrictament l'apartat motriu, les noves K 1600 GT i GTL exhibeixen un gran ventall de tecnologia dirigida a fer que la seva conducció sigui realment plaent i confortable. És per això que se'ns presenten dotades del sistema de regulació de suspensió electrònica ESA II, control de tracció DTC (amb tres modes d'ús), frens amb ABS, control de pressió dels pneumàtics, comandament dels sistemes de navegació i àudio integrat en el Multi Controller. Ara bé, l'autèntica novetat la trobem en els fars de xenó amb adaptació automàtica en els revolts, un revolucionari sistema que permet que per més que es tombi la moto en ple revolt segueixin oferint una il·luminació excel·lent.

MOTOR:
1.649 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
160,5 CV a 7.750 rpm.
PARELL:
175 Nm a 5.250 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Manual, sis marxes.
XASSÍS:
D'alumini.
SUSPENSIONS:
Duolever / Paralever.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,618 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,750 m.
PES:
319 kg.
DIPÒSIT GASOLINA:
26,5 litres.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.