Ja ho diuen, al pot petit...
La nissaga Duke és una de les més representatives de KTM, que ha creat la versió de 125 cc per possibilitar que el jovent s'endinsi en l'univers de la marca i gaudeixi de l'esportivitat en estat pur de les seves motos
La gran tradició que des de fa un munt d'anys acredita KTM en la creació de motos esportives, primer amb les resolutives EXC i MX d'enduro i motocròs i posteriorment amb l'entrada de ple en el segment per a l'asfalt amb models tan excepcionals com l'RC8 o les Super Duke i Duke, ha portat la marca austríaca a ampliar el camp d'acció per oferir als més joves la possibilitat de conèixer tot el que porten dins les motos de Mattighöfen. Amb l'arribada –prevista per a la primavera vinent– de la Duke 125, KTM es fica a l'ull de l'huracà del competit segment de les motos urbanes d'esperit esportiu.
Aquesta KTM que ja somien molts joves –i no tan joves– que volen desplaçar-se per la ciutat amb una moto agressiva i temperamental, disposarà d'un motor monocilíndric amb culata de quatre vàlvules, eix de balanceig, refrigerat per aigua i de potència situada al límit per als que la vulguin conduir tenint només el permís B. Ara bé, el catàleg Power Parts proposa una sèrie de complements per fer que la potència d'aquest propulsor –dotat d'injecció electrònica Bosch, de gran precisió– vagi a més per satisfer qui vulgui posseir-la i conduir-la sense la limitació esmentada. Cal dir que aquest motor no és cap derivat dels que utilitza KTM en algun altre model.
Si ens referim a la part cicle, aquesta compacta i menuda Duke 125 disposa d'un xassís multitubular amb basculant d'alumini de contingudes dimensions. Es caracteritza pel fet d'oferir una rigidesa excepcional, unes geometries d'allò més esportives i una lleugeresa, rendiment i agilitat marca de la casa. El seu reduït pes, de 115 quilos, fa honor a aquesta suposada maniobrabilitat, i contribueix a fer que amb els 11 litres de capacitat màxima del dipòsit n'hi hagi prou per assegurar una bona autonomia. Amb aquestes característiques, és evident que la Duke 125 és una moto òptima per als que s'inicien en el món de les dues rodes o per als que volen moure's amb una soltesa envejable en condicions urbanes i en espais justos. Amb tot, i per deixar clar que KTM va a totes, aquesta moto disposa de rodes de gran diàmetre –amb les quals la seva conducció és realment resolutiva–, embragatge hidràulic, suspensions White Power i frens Brembo.
El temperament va impregnat en les seves formes
Poques motos del segment dels 125cc presenten una imatge tan agressiva i transgressora com la KTM Duke. El temperament queda confirmat només de repassar els valors del motor i fixar-se en l'eficiència de la part cicle. Amb aquests ingredients, qui dubta que aquesta moto esdevindrà un objecte de desig per al públic jove que busca alternatives als escúters en desplaçaments eminentment urbans? Els plàstics, la decoració, l'avantguardista far frontal i l'escapament –amb catalitzador– amb sortida per la zona inferior del motor són detalls amb els quals aquesta Duke manté un bon lligam amb les germanes grans. A més, disposa de llandes d'alumini de deu radis, seient de doble altura, basculant alleugerit i reforçat i un protector de la quilla del càrter realment dinàmic. I pel que fa a possibilitats de personalització, l'assortiment és notable, tant en grafisme com en plàstics.
Dues tonalitats, dos estils
La KTM Duke 125 estarà disponible en dues tonalitats. Una serà la tradicional de la firma austríaca, amb domini del color taronja; la preferida per als que se senten més atrets per la història d'aquesta marca. L'altra tindrà una imatge més enfosquida i combinarà el color negre amb tocs blaus –presents també als cèrcols laterals de les llandes–, grocs i morats, que en conjunt defineixen un estil més juvenil i menys tradicionalista. Però la Duke 125 no només cridarà l'atenció per la seva decoració, sinó també pels components que queden a la vista, com ara el motor, l'estructura multitubular del xassís, les suspensions White Power als dos eixos o els frens Brembo, amb discos de 280 mm al davant i 230 mm a la roda posterior.