Amb les urpes esmolades
Aprilia treu al mercat la versió naked de l'exuberant RSV4. Té similars característiques motrius i de cicle però és més apta per a l'ús diari
L'espectacular Aprilia RSV4 cedeix protagonisme a la seva germana, la Tuono V4R. Una naked de perfil transgressor i concebuda per fer brollar al màxim l'adrenalina al seu conductor. I no és perquè a cop d'ull sembli treta d'un còmic manga de tall futurista –amb detalls tan acurats com ara el seient de doble tonalitat, els perfils agrestes, la carrosseria minimalista i el motor de formes i mides contundents–, sinó perquè el propulsor V4 obert a 65 graus deixa sense alè només de veure les xifres de la seva fitxa tècnica; 999,6 cc de pura força. Valors que inspiren respecte però de bon dosificar gràcies a la superba tecnologia que incorpora la Tuono, especialment el regulador Ride by Wire, amb tres mapes d'ús.
Qui vulgui un plus d'exclusivitat pot incorporar el paquet electrònic APRC, que per un preu de 1.000 euros permet arribar fins a uns insospitats límits de la física, amb una seguretat excepcional. Aquest innovador conjunt es basa en una plataforma inercial d'automoció, amb dos giròmetres i dos acceleròmetres, a partir dels quals la centraleta electrònica intervé en el motor i brinda la possibilitat de passar els revolts a màxima velocitat sense risc d'ensurts. Aquest sistema inclou control de tracció amb vuit nivells de sensibilitat i les funcions AWC –per evitar que la roda del davant s'aixequi excessivament de l'asfalt– i AQS, per canviar de marxa sense haver de tallar el gas ni prémer l'embragatge.
Sensibilitat a flor de pell
Els dissenyadors d'Aprilia han creat per a aquesta moto una carrosseria espectacular i exuberant. I com que al pilot li és imprescindible estar en una posició de conducció dominant, avançada i amb molt caràcter, per poder controlar la part davantera d'una màquina dotada d'un motor tan potent, l'ergonomia de la Tuono V4R respon a tots els requisits. El pilot entra en contacte al cent per cent amb la moto en tres punts vitals, seient, estreps i manillar. I pot exercir una conducció marcadament esportiva i gaudir plenament d'una màxima sensibilitat, en percebre totes i cada una de les reaccions d'un xassís rígid i realment efectiu.
Components d'alt nivell
La part cicle de la Tuono V4R, que té com a base l'extremat xassís de doble biga d'alumini, rep el bo i millor entre els components disponibles. Se l'ha dotat del sistema de frenada Brembo, amb pinces radials i discos flotants de gran potència i dosificació, i munta llandes d'alumini dos quilos més lleugeres que les de la RSV4, per augmentar la maniobrabilitat i fer més ràpids els canvis de direcció. La forquilla Sachs té les barres d'acer tractades amb nitrur de titani per reduir el fregament i el monoamortidor posterior –de la mateixa marca– permet variar l'altura de la moto segons la talla del conductor o el tipus de pilotatge.