Canals

Un líder que encara ho vol ser més

En la nova Classe C, Mercedes-Benz confirma la filosofia d'anar acostant els seus productes cap a un tipus de públic més jove. I, en aquest sentit, la línia d'acabats Avantgarde és tota una declaració d'intencions

La nova gene­ració del Mer­ce­des-Benz Classe C se'ns pre­senta pre­ce­dida pel nota­ble èxit de la seva ante­ces­sora, amb més d'un milió d'uni­tats venu­des des que va arri­bar el mes de març del 2007. Una referència que ha com­por­tat la màxima exigència en el procés de dei­xar pas al seu relleu, que amb més de 2.000 com­po­nents nous va molt més enllà de ser una actu­a­lit­zació. El que no ha can­viat de la nova Classe C és el seu com­por­ta­ment dinàmic, el de sem­pre; aquell que manté l'equi­distància entre l'espor­ti­vi­tat i el con­fort que se suposa que tenen aquest tipus d'automòbils.

La nova Classe C obe­eix a la filo­so­fia que Mer­ce­des-Benz ha deci­dit apli­car als pro­duc­tes nous per atreure un tipus de públic més jove del que tra­di­ci­o­nal­ment ha sigut el cli­ent habi­tual de la marca ale­ma­nya. D'aquí el nou dis­seny de les parts fron­tal –amb capó d'alu­mini– i poste­rior de la car­ros­se­ria i, ja dins l'habi­ta­cle, del davan­tal. La visera del qua­dre d'ins­tru­ments cobreix la pan­ta­lla d'alta defi­nició, men­tre que una mot­llura que es per­llonga cap a la banda dreta reforça la sen­sació d'ampli­tud. La nova ori­en­tació que Mer­ce­des-Benz vol donar a aquest model queda prou ben expres­sada en detalls que dife­ren­cien les dues línies d'aca­bats. D'una banda, el clas­si­cisme de l'Ele­gance, en forma de mot­llu­res de fusta de tona­li­tat marró i volant de qua­tre radis. I de l'altra, l'accent espor­tiu de l'Avant­garde, amb detalls d'alu­mini o fusta negra bri­llant i volant de tres radis.

La nova Classe C es diver­si­fica en car­ros­se­ries ber­lina i fami­liar (Avant­garde), qua­tre ver­si­ons de gaso­lina i sis de tur­bodièsel. Tots els motors, amb injecció directa i més aus­ters que els ante­ri­ors en con­sum de com­bus­ti­ble (fins a un 31%), tot i les supe­ri­ors pres­ta­ci­ons. Tots els models amb tracció poste­rior tenen funció d'atu­rada i enge­gada automàtica del motor, i les ver­si­ons amb canvi automàtic dis­po­sen del 7G-Tro­nic Plus.

GASOLINA: C 180 BE.
1.796 cc. 156 CV i 250 Nm. Consum: 6,7 l/100 km. CO2: 157g/km.
C 200 BE.
1.796 cc. 184 CV i 270 Nm. Consum: 6,6 l/100 km. CO2: 154g/km.
C 250 BE.
1.796 cc. 204 CV i 310 Nm. Consum: 6,4 l/100 km. CO2: 150 g/km.
C 350 BE.
3.498 cc. 306 CV i 370 Nm. Consum: 6,8 l/100 km. CO2: 159 g/km.
C 350 4MATIC.
3.498 cc. 306 CV i 370 Nm. Consum: 7,4 l/100 km. CO2: 174 g/km.
GASOIL:
C 180 CDI BE.
2.143 cc. 120 CV i 300 Nm. Consum: 4,8 l/100 km. CO2: 125 g/km.
C 200 CDI BE.
2.143 cc. 136 CV i 360 Nm. Consum: 4,8 l/100 km. CO2: 125 g/km.
C 220 CDI BE.
2.143 cc. 170 CV i 400 Nm. Consum: 4,4 l/100 km. CO2: 117 g/km.
C 250 CDI BE.
2.143 cc. 204 CV i 500 Nm. Consum: 4,8 l/100 km. CO2: 125 g/km.
C 250 CDI 4MATIC.
2.143 cc. 204 CV i 500 Nm. Consum: 5,4 l/100 km. CO2: 144 g/km.
C 300 CDI 4MATIC.
2.987 cc. 231 CV i 540 Nm. Consum: 7,0 l/100 km. CO2: 185 g/km.
PREUS:
De 32.450 euros (C 180 BE berlina) a 54.100 euros (C 300 CDI 4MATIC State).

Deu nous sistemes d'ajuda a la conducció

On la nova Classe C del Mercedes-Benz ha fet un bon avenç és en la possibilitat de disposar de fins a deu sistemes d'ajuda a la conducció que són nous, entre els quals destaquen l'alerta per fatiga i la regulació automàtica de la distància de seguretat. Aquests sistemes, que es basen en la utilització de la més avançada tecnologia en radars, càmeres i sensors, tenen com a objectiu reduir la incidència de dues de les causes més freqüents d'accident. Uns altres sistemes que intervenen com a ajuda a la conducció són el canvi automàtic entre llums curts i llargs (i a l'inrevés), l'advertidor de canvi de rail, el control d'angle mort, l'indicador dels límits de velocitat, assistència en aparcament i la frenada preventiva en cas de detecció de risc. La nova Classe C també estrena una nova generació de telemàtica, amb funcions com ara connexió a Internet i efecte tridimensional de la cartografia.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.