Canals

En constant evolució

Piaggio renova l'MP3 Touring millorant-ne l'estètica, dotant-lo d'un nou motor de 500 cc i ampliant-ne la gamma amb les versions Business i Sport

Quan Piag­gio va intro­duir al mer­cat el seu model més inno­va­dor i segur, l'MP3, tenia la cer­tesa d'haver creat un pro­ducte molt versàtil i que amb el pas del temps es diver­si­fi­ca­ria nota­ble­ment. I així ha estat, ja que l'adap­tació a les exigències i l'evo­lució han estat i con­ti­nuen sent algu­nes de les seves millors vir­tuts. Unes solu­ci­ons que arri­ben al seu màxim expo­nent amb la reno­vació del model de base en for­mat Tou­ring i les vari­ants Busi­ness i Sport, totes dues exclu­si­ves per a la nova moto­rit­zació de 500 cc, que subs­ti­tu­eix la de 400 cc.

Aquest sin­gu­lar model de tres rodes de Piag­gio pre­senta ara una nova part fron­tal –ador­nada amb la típica gra­e­lla en forma de cor­bata–, punys que millo­ren el tacte i la sub­jecció del con­duc­tor i llan­des amb una pin­tura més vis­tosa. I a la part poste­rior, un seient redis­se­nyat i amb cos­tu­res en relleu que manté les matei­xes vir­tuts que abans: gran como­di­tat i alta fun­ci­o­na­li­tat per seguir ofe­rint sota seu un volum útil de fins a 65 litres. Com a nove­tat des­ta­cada, el nou MP3 Tou­ring té un para­brisa que deriva millor l'aire i redu­eix les tur­bulències quan es cir­cula a alta velo­ci­tat, gràcies a la tec­no­lo­gia Air Flow la qual divi­deix en dues parts el flux d'aire entre la cúpula –amb tres com­par­ti­ments per desar-hi objec­tes de reduïdes dimen­si­ons– i el para­brisa. I amb la par­ti­cu­la­ri­tat afe­gida que manu­al­ment es pot regu­lar en tres posi­ci­ons.

El nou Piag­gio MP3 Tou­ring par­ti­cipa de les matei­xes bonan­ces de sem­pre pel que fa a la part cicle: gran esta­bi­li­tat, supe­rior afer­ra­ment a l'asfalt i, en defi­ni­tiva, una segu­re­tat magnífica. La base d'aquesta tríada excep­ci­o­nal és el resul­tat de la doble roda amb bas­cu­lants inde­pen­dents al davant. Una solució que en els revolts per­met tom­bar amb gran segu­re­tat i en un angle molt supe­rior al d'un vehi­cle con­ven­ci­o­nal de dues rodes. O bé atu­rar-se en semàfors o inter­sec­ci­ons sense haver de posar el peu a terra, només blo­cant la sus­pensió inde­pen­dent del davant. I, per si fos poc, també aug­menta la capa­ci­tat de fre­nada res­pecte d'altres maxi­escúters i, sigui en apar­ca­ment o bé en un sim­ple esta­ci­o­na­ment a temps reduït, no cal ni col·locar el cava­llet. I és que l'esmen­tat blo­catge de la sus­pensió davan­tera i el fre de mà per­me­ten dei­xar l'MP3 Tou­ring en posició per­fec­ta­ment ver­ti­cal només acci­o­nant els botons de les pinyes.

MOTORS:
Monocilíndrics. 124 cc (15 CV a 9.500 rpm), 278 cc (22,5 CV a 7.500 rpm) i 493 cc (40,1 CV a 7.250 rpm). 4 temps.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
REFRIGERACIÓ:
Líquida.
CANVI:
Automàtic.
SUSPENSIONS:
Quadrilàter articulat amb sistema cinemàtic/Doble amortidor posterior.
FRENS:
Disc de 240 mm a cada roda.
LLARGADA I AMPLADA:
2.130 (2.180*)/ 0,745 (0,760*) metres.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,490 (1,550*) m.
PREUS:
De 5.748 euros (Touring 125 cc) a 8.496 euros (LT 500 Business).
WEB:
www.es.piaggio.com. (*) Mides de les versions de 500 cc.

Un motor de grau superior

Dins la variada gamma d'acabats i motoritzacions del nou MP3 Touring destaca el nou propulsor de 500 cc, per satisfer els clients que busquen més representativitat i més capacitat per realitzar llargs recorreguts; més encara en tractar-se d'un maxiescúter de pes considerable. Aquest motor, de doble bugia per augmentar la combustió interna i disponible en les versions Sport i Business, té una arquitectura de quatre temps i quatre vàlvules, està refrigerat per aigua i disposa d'una fina injecció electrònica que li permet rendir 40 CV i 44 Nm. Amb la modificació aplicada de la doble ignició s'ha aconseguit un propulsor més elàstic i progressiu, ple de parell a règims baixos i mitjans i que permet superar els 140 km/hora. Tot plegat amb menys remorositat i menors emissions contaminants que el de 400 cc. Amb carrosseria de tonalitat gris opaca, la versió Sport és la més agressiva i temperamental, mentre que la Business prioritza l'elegància a partir dels tres colors disponibles: blanc, bronze i gris platejat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.