Canals

Viatjar en classe preferent

La Classe M de Mercedes-Benz ha arribat a la seva tercera generació. Se'ns manifesta com un SUV esplèndid en carretera i valent fora d'ella, i exhibeix un nivell d'exquisidesa i confort a prova dels més exigents

Els sis anys trans­cor­re­guts des de la posada en escena de l'ante­rior gene­ració del Classe M són un bon indi­ca­tiu de la quan­ti­tat de millo­res que Mer­ce­des-Benz ha pogut apli­car en aquest SUV de gamma alta. Més enllà de si la car­ros­se­ria és ara algun centímetre més llarga o ampla o si ha per­dut en altura, el nou Classe M crida l'atenció per la seva pode­rosa apa­rença i l'afi­nada aero­dinàmica, que amb un Cx de 0,32 marca la referència als com­pe­ti­dors. I si a l'inte­rior la qua­li­tat i el refi­na­ment ja merei­xien una nota alta, ara es podria dir que toquen sos­tre. Tot el con­junt davan­ter ha estat redis­se­nyat, la infor­mació pel con­duc­tor és més que com­pleta, l'habi­ta­cle ha gua­nyat ampli­tud i, com ja és propi de Mer­ce­des-Benz, hi ha un munt d'opci­ons per enri­quir-lo, fer-lo més pla­ent i per­so­na­lit­zar-lo.

Però allà on l'evo­lució del Classe M es mani­festa encara més és en l'apar­tat tec­nològic, amb expo­nents com ara la trans­missió automàtica 7 G-Tro­nic (7 mar­xes) i la tracció total 4Ma­tic (amb dife­ren­cial cen­tral) com a úniques en tota una gamma que té com a versió d'accés la ML 250 Blue Tec i el nivell supe­rior en les ML 350 Blue Tec (gasoil, 258 CV i 64.250 euros) i Blue Effi­ci­ency (gaso­lina, 306 CV i 63.850 euros), amb­dues amb motor de 6 cilin­dres.

Atesa la nove­tat que repre­senta el motor 2.1 de qua­tre cilin­dres, va ser la versió ML 250 la que més ens va atreure a l'hora de pro­var el nou Classe M. Subs­ti­tu­eix el pro­pul­sor 3.0-V6, res­pecte del qual, a igual­tat de potència i parell, gasta un 25% menys de gasoil –segons la marca, l'auto­no­mia arriba fins a 1.500 km amb el dipòsit opci­o­nal de 93 litres, 23 més que el de sèrie– i com­pleix amb la nor­ma­tiva d'emis­si­ons Euro 6, que entrarà en vigor l'any 2014.

Amb aquest motor de 4 cilin­dres n'hi ha prou per moure amb solvència les més de dues tones que pesa el cotxe. I acaba de convèncer per la mínima remor i absència de vibra­ci­ons en cir­cu­lar dins el límits legals. La trans­missió 7 G-Tro­nic fa bé la feina, amb can­vis de marxa suaus i ràpids; i en funció manual seqüencial –només amb palan­ques rere el volant– l'electrònica cedeix al con­duc­tor la presa de deci­si­ons. Mal­grat l'ele­vat pes de l'ML 250, l'alta esta­bi­li­tat i el poc balan­ceig el fan ser impe­ca­ble en els revolts, i l'eficaç fil­tratge de les irre­gu­la­ri­tats del ter­reny con­tri­bu­eix a man­te­nir l'alt nivell de con­fort.

MOTOR:
2.143 cc. 4 cilindres/16 V. Injecció directa common rail i turbo de doble etapa.
POTÈNCIA:
204 CV a 4.200 rpm.
PARELL:
500 Nm a 1.600 rpm.
CANVI:
Automàtic 7G-Tronic Plus.
TRACCIÓ:
Total permanent, 4Matic.
SUSPENSIONS:
Trapezi articulat / Multibraç.
FRENS:
Discos ventilats / Discos massissos.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,804/1,926/1,788 m.
PES:
2.150 kg.
DE 0 A 100 KM/H:
9 segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
210 km/h.
CONSUM MITJÀ:
6,5 l/100 km.
EMISSIONS DE CO2:
158 g/km.
PREU:
56.600 euros (equipat amb llandes de 17 polzades).
WEB:

Ajudes a la conducció

Com és de suposar, el Mercedes-Benz ML porta de sèrie una completa dotació d'elements de seguretat i confort, i també regulador automàtic de velocitat en baixades. El plat fort, però, queda reservat al capítol d'opcions. Destaquen la suspensió pneumàtica Airmatic-DC, la qual es podrà combinar amb l'Active Curve System, dispositiu disponible més endavant i que minimitzarà el balanceig en els revolts. Com a ajuda a la conducció també és interessant el paquet que formen el sistema actiu que recupera la direcció correcta en cas de canvi involuntari de carril i els controls d'angles morts i de distància.

Us agrada l'‘off road'?

Al Mercedes Classe ML se'l pot considerar com un SUV ideal per a l'asfalt i camins forestals sense excessives complicacions. Però a qui li agradi l'off road exigent, també es podrà esplaiar a gust si disposa del paquet opcional On & Off Road (2.669 euros), que mitjançant una rodeta giratòria permet disposar de reductora, blocatge de diferencial, superior altura lliure, etc.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.