Canals

Semblant però en realitat ben diferent

Ha trigat a arribar, però l'espera té la seva explicació. L'Astra GTC manté totes les virtuts del de cinc portes però mostra diferències fonamentals al seu favor que van més enllà del poderós reclam estètic

No ha estat fins dos anys després de l'arri­bada de l'actual gene­ració de l'Opel Astra que la marca ale­ma­nya ha posat en escena la versió GTC, de tres por­tes. Una llarga espera que té la seva expli­cació, ja que els punts en comú entre l'un i l'altre són ben pocs; exter­na­ment, només la car­cassa dels retro­vi­sors i l'antena de la ràdio. L'esvelta car­ros­se­ria del GTC és 5 centímetres més llarga i 3 més ampla i baixa. I també ha cres­cut l'amplada dels eixos (4 cm el davan­ter i 3 el poste­rior) i la distància entre ells (1 cm).

No cal ni dir que l'excel·lent equi­li­bri que en el seu dia tant ens va agra­dar de l'actual Astra –res a veure amb els seus ante­ces­sors– encara ha anat a més en aquest GTC. Però Opel no s'ha con­for­mat només eixam­plant els eixos per donar-li més aplom, ja que el propòsit de poder-lo equi­par amb llan­des de fins a 20 pol­za­des ha exi­git modi­fi­car la sus­pensió davan­tera, més reforçada i amb dife­rent angle de geo­me­tria per reduir la vari­ació en la cai­guda de les rodes en els revolts; es gua­nya capa­ci­tat de tracció i la direcció té un tacte més precís. Al dar­rere es manté inva­ri­ada la barra de torsió amb per­fil buit i timo­ne­ria de Watt, que limita la cai­guda de les rodes i com­pensa fins a un 80% del balan­ceig.

És evi­dent que amb aquests guanys i la dis­po­ni­bi­li­tat del xassís elec­tro­mecànic amb sus­pensió adap­ta­tiva Flex Ride –tres modes d'ajus­ta­ment, segons el tipus de con­ducció– l'Astra GTC està en con­di­ci­ons d'adme­tre motors pode­ro­sos. En la pri­mera fase de comer­ci­a­lit­zació n'hi ha dos de gaso­lina (1.4 i 1.6, sobre­a­li­men­tats) i el 2.0 tur­bodièsel, tots amb canvi manual de sis mar­xes. L'arri­bada de l'1.4 turbo de gaso­lina amb 120 CV és immi­nent, així com els tur­bodièsel 1.7 CDTI de 110 i 130 CV, tots ells amb sis­tema Start/Stop pre­sent també en l'1.4 de 140 CV i el 2.0 CDTI.

La car­ros­se­ria tipus cupè no afecta per res la nota­ble ampli­tud inte­rior ni la bona capa­ci­tat del male­ter –en aquest cas amb més volum– de les que des del pri­mer moment va fer gala l'actual Astra de cinc por­tes. I igual que aquell, el GTC pot dis­po­sar opci­o­nal­ment d'ele­ments tan interes­sants com els llums adap­ta­tius AFL (ja en la seva quarta gene­ració), l'avís de canvi invo­lun­tari de car­ril o el sis­tema de lec­tura de senyals de trànsit.

MOTORS DE GASOLINA: 1.4 Turbo.
1.364 cc. 140 CV i 200 Nm. Consum mitjà: 5, 9 l/100 km. CO2: 139 g/km.
1.6 Turbo.
1.598 cc. 180 CV i 230 Nm. Consum mitjà: 7,2 l/100 km. CO2: 168 g/km.
MOTOR DE GASOIL: 2.0 CDTI.
1.956 cc. 165 CV i 350 Nm. Consum mitjà: 4,8 l/100 km. CO2: 127 g/km.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,466/1,840/1,482 m.
PREU:
De 22.380 euros (1.4 Selective) a 25.800 euros (1.6 Sportive).
WEB:

Amb 280 CV, l'Astra OPC superarà totes les referències

La màxima expressió de l'Opel Astra GTC canviarà aquesta sigla per la d'OPC. Serà presentada al mes de març al Saló de Ginebra i l'inici de la seva comercialització està programada per a l'estiu. No hi ha cap dubte que d'aquesta versió se'n parlarà molt, no només perquè es tracta de l'Astra més potent de la història sinó perquè els 280 CV i 400 Nm que rendeix el motor 2.0 amb injecció directa de gasolina i sobrealimentat per turbo –un propulsor absolutament nou– són uns valors que inspiren molt de respecte. El xassís actiu Flex Ride de l'Astra OPC és el mateix del GTC però amb un programa específic per quan es vulgui realitzar la conducció més esportiva. I per traspassar amb més efectivitat la potència a l'asfalt, l'eix davanter disposa d'un diferencial autoblocant. Pel que fa als frens, sabent que han estat realitzats per Brembo ja està pràcticament tot dit.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.