Sense - El Punt

El vent s'endú part del teulat del local social de Riudaura

No va causar danys personals ni materials

L'alcaldessa diu que això demostra la mala qualitat dels materials amb què es va fer i reclama que la Generalitat ajudi a rehabilitar-lo

El tem­po­ral de vent de prin­cipi d'aquesta set­mana es va endur un tros del reco­bri­ment de metàl·lic del cen­tre poli­va­lent de Riu­daura. Com que tot ple­gat va pas­sar de nit o mati­nada, ningú no hi va pren­dre mal, ni tam­poc es van pro­duir danys mate­ri­als en vehi­cles, perquè en aquell moment només n'hi havia un d'apar­cat a l'exte­rior, i, a més, la direcció en què bufava el vent va fer que les plan­xes no anes­sin a parar a les cases que hi ha a l'exte­rior de l'equi­pa­ment.

L'alcal­dessa, Eulàlia Masana (ERC), va lamen­tar la poca qua­li­tat dels mate­ri­als amb què es va cons­truir l'edi­fici, que des de l'any 2003 està tan­cat pels pro­ble­mes que té, bàsica­ment rela­ci­o­nats amb aspec­tes de segu­re­tat. Segons ella, no està igni­fu­gat ni té els aïlla­ments que li per­to­quen. “A l'estiu s'hi ha arri­bat als 50 graus i a l'hivern fa més fred a dins que no pas a fora”, afirma.

L'Ajun­ta­ment té el com­promís de la Gene­ra­li­tat d'inver­tir en la millora d'aquest cen­tre social, però, a hores d'ara, només s'ha dut a terme una pri­mera fase, que ha con­sis­tit a fer un mur de con­tenció per evi­tar que el munt de runes que li ser­vien d'accés cedís i una nova plaça i un nou accés (400.000 euros).

Ara, sense calen­dari per manca de con­creció del finançament, encara cal reha­bi­li­tar el soter­rani de l'immo­ble i fer obres a la planta, bàsica­ment des­ti­na­des a dotar-lo de les mesu­res de segu­re­tat per­ti­nents.

Es tornen a superar temperatures mínimes

L'onada de fred va continuar ahir superant registres negatius de temperatures. Les mínimes es van situar en bona part de la demarcació entre els 5 i els 10 graus negatius la nit de dimecres a dijous, i a l'Alt Empordà, el nord del Baix Empordà i en zones del Ripollès es van tornar a assolir els registres més baixos de tot l'episodi. Per exemple, a Cabanes, Sant Pere Pescador, Espolla o Castelló d'Empúries les mínimes van estar entre els 6 i 7 graus sota zero, i a la Bisbal d'Empordà, Torroella de Montgrí o la Tallada van superar els 5 graus negatius. A Sant Pau de Segúries van arribar a 10,2 graus negatius. Pel que fa a les previsions, es manté la intensificació de la fred amb vista al cap de setmana, després d'un petit descans avui. Per diumenge a la matinada s'esperen glaçades generalitzades i es preveu que la fred s'allargui encara uns dies més.

o.m.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.