Canals

Amb la precisió com a màxima gran virtut

Triumph ha vestit de gala la Speed Triple, la «naked» d'alta cilindrada de la marca britànica, i ha aconseguit l'excel·lència de conducció que manifesta aquesta rutilant versió distingida amb la lletra R

Que una de cada vuit motos que Triumph ven a Europa sigui una Speed Tri­ple cer­ti­fica la importància que aquest model –una de les referències actu­als entre les naked d'alta cilin­drada– té per a la marca britànica. De fet, en aquesta moto hi té tot un emblema, tal com ho ava­len les més de 70.000 uni­tats venu­des des de l'any 1994, quan va arri­bar al mer­cat. I a par­tir de tan magnífica base, Triumph ha desen­vo­lu­pat el con­cepte deno­mi­nat pre­mium espor­tiu, que incor­pora les millors gales en for­mat d'equi­pa­ment per crear la versió R d'acord amb el que dema­nen els usu­a­ris més exi­gents de motos de gran cilin­drada.

El resul­tat no podria haver estat millor, ja que amb la Speed Tri­ple R s'ha acon­se­guit un model molt fàcil de con­duir, exqui­sit pel que fa a nivell de qua­li­tat i aca­bats, de gran per­fec­ci­o­na­ment dinàmic i que a nivell gene­ral evoca l'excel·lència. Per arri­bar fins aquí, els engi­nyers de Triumph van començar a tre­ba­llar l'any 2009 en la ves­sant més tècnica del xassís i les geo­me­tries con­jun­ta­ment amb Öhlins, la marca sueca de sus­pen­si­ons. Una labor minu­ci­osa que va incloure múlti­ples pro­ves en dife­rents cir­cuits de velo­ci­tat fins a acon­se­guir no només millo­rar cons­tant­ment els regis­tres cro­nomètrics sinó també el punt de pre­cisió i faci­li­tat de con­ducció pro­po­sats.

El procés va com­por­tar una acu­rada revisió de la dis­tri­bució dels pesos i també es van variar l'altura del con­junt res­pecte del sòl, les geo­me­tries de la pipa de direcció i les for­mes del care­nat, que en la versió R tras­llada més pes a la roda davan­tera que en la Speed Tri­ple estàndard. Tots aquests can­vis han rever­tit en un con­junt de gran poder motriu però alhora d'una faci­li­tat de con­ducció sor­pre­nent. Més encara si es té en compte que aquesta Speed Tri­ple R té un dels seus punts forts en la lleu­ge­resa, gràcies a la uti­lit­zació d'unes noves llan­des d'alu­mini for­jat de 17 pol­za­des que redu­ei­xen con­si­de­ra­ble­ment el pes (2 qui­los) i les inèrcies en les fre­na­des. L'apor­tació d'Öhlins es mate­ri­a­litza amb la for­qui­lla davan­tera NIX30 i el reso­lu­tiu amor­ti­dor TTX36, cali­brats específica­ment per aquest model equi­pat amb pneumàtics Pire­lli Dia­blo Super­Corsa SP.

MOTOR:
Tricilíndric. 1.050 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
135 CV a 9.400 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
REFRIGERACIÓ:
Líquida.
CANVI:
Manual, sis marxes.
XASSÍS:
Doble biga d'alumini.
SUSPENSIONS:
Forquilla invertida 43 mm / Monoamortidor.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,435 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,825 m.
PES:
214 kg.
PREU:
14.690 euros.
WEB:

Un canvi millorat per complementar un motor excepcional

Actualment són sorprenents les aptituds del motor de tres cilindres que temps enrere va comportar maldecaps –ara totalment oblidats– a Triumph. La contundència que ofereix està fora de dubte, més encara si es valora la relació entre cilindrada i potència. Però encara sorprèn més la fermesa amb què transmet la força a la roda, amb una progressivitat d'allò més excepcional i sense haver de recórrer a control de tracció ni altres ginys electrònics per posar les coses fàcils al conductor. La Speed Triple R també mostra una profunda millora en la caixa de canvis, en la qual han estat redissenyats deu dels dotze engranatges per tal aconseguir un increment de la precisió i més suavitat de funcionament. Disposen de quatre puntes –en lloc de cinc– i les toleràncies han estat reduïdes en la majoria de les marxes, la qual cosa es tradueix en una superior resistència i més durabilitat.

Llandes especials i frens més potents

Fabricades per Otto Fuchs i mecanitzades per PVM, les noves llandes de 17 polzades de la Triumph Speed Triple R tenen unes formes suaus i les parets molt fines. I també són notablement lleugeres, la qual cosa ajuda a reduir considerablement les inèrcies en les frenades, que segons la marca són un 5% més eficaces que en la versió estàndard d'aquesta moto. L'optimització, que s'agraeix, s'ha aconseguit amb la pinça monobloc Brembo davantera combinada amb dos discos flotants de 320 mm. I qui vulgui un nivell superior de seguretat, només ha de decidir-se per la versió de la Speed Triple R amb ABS, una aconsellable inversió de 600 euros. Els que es plantegin gaudir d'aquesta moto en circuit no han de patir per la intervenció de l'ABS, ja que sempre el podran desconnectar.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.