Canals

Versatilitat augmentada

Per fi s'ha fet realitat una de les promeses que Kawasaki havia anat fent als seus seguidors més acèrrims i ja tenim aquí la Versys 1000, una «trail» d'alta cilindrada apta per a qualsevol tipus d'asfalt

La bona acollida que en el seu moment va tenir el model de mitjana cilindrada –motor bicilíndric de 650 cc– amb la mateixa denominació i característiques bàsiques, va induir Kawasaki a crear la germana gran de la Versys. Feia temps que la idea havia anat agafant cos, però passaven els mesos i continuava fent-se esperar. Ara, però, ja tenim aquí aquesta versió molt més rutilant i poderosa, perfectament apta per al dia a dia però més enfocada cap als que desitgen posseir una moto amb què poder viatjar sense cap mena de reticències. Una moto que la marca japonesa defineix com a ideal per a qualsevol tipus d'asfalt en qualsevol moment i que permet una conducció d'allò més sòbria i efectiva sigui quina sigui la superfície que trepitja: llisa, irregular o amb imperfeccions. O, fins i tot, endinsar-se en pistes fora de carretera, sempre que no siguin de les que tenen una elevada exigència tot terreny.

Amb la Versys 1000, Kawasaki ha desenvolupat un producte dotat d'un xassís molt rígid però també ben lleuger, amb unes suspensions de llarg recorregut que li permeten afrontar qualsevol situació sense haver de reduir velocitat, al contrari del que passa amb les motos configurades per a l'asfalt i de caire decididament esportiu. Ara bé, aquesta diguem-ne serenitat i integritat no li resta fermesa quan es tracta de traçar revolts amb confiança.

Aquí hi té molt a veure el conjunt que formen les llandes de radis de 17 polzades i les suspensions d'última generació, molt ben ajustades. Per obtenir una bona fermesa i estabilitat superior, al davant s'ha confiat en les forquilles Kayaba de 43 mil·límetres de diàmetre i gran capacitat d'absorció –tenen un recorregut de 15 centímetres– amb pistons interns més amples, parets més estretes per aconseguir més lleugeresa i optimització del flux d'oli en el pas de compressió a extensió i viceversa. El monoamortidor posterior, que també té 15 cm de recorregut, queda ancorat de forma horitzontal i això permet centralitzar millor les masses i utilitzar un silenciador més petit. I també acoblar-hi una precambra de capacitat superior amb què poder mantenir l'efectivitat durant més temps quan la càrrega de treball sigui superior, per exemple quan es viatja amb acompanyant i les maletes ben carregades.

MOTOR:
4 cilindres. 1.043 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
118 CV a 9.000 rpm.
PARELL:
102 Nm a 7.700 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
REFRIGERACIÓ:
Líquida.
CANVI:
Manual, sis marxes.
XASSÍS:
Doble tub d'alumini.
SUSPENSIONS:
Forquilla invertida 43 mm / Monoamortidor Back-link horitzontal.
FRENS:
Doble disc de 300 mm / Disc de 250 mm. ABS.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,520 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,845 m.
PES:
239 kg.
PREU:
12.999 euros.
WEB:

Un motor estimulant, enfocat cap a la diversió

El motor, de quatre cilindres en línia, màxima precisió i gran elasticitat, és l'apartat que més emfatitza l'esportivitat i el dinamisme de la Versys 1000. Un propulsor fet per oferir la màxima emoció possible en la conducció, amb una constant i lineal resposta a l'accelerador, gran capacitat de parell en règims baixos i mitjans i, alhora, un so addictiu. Les xifres de potència i parell són el millor exemple que és poderós en tot moment. Dotat de selector de potència (Full o Low), aquest motor té com a base el de la naked Z1000, però ajustat al tipus de conducció trail que més s'adiu amb la Versys 1000. És per això que se li ha reduït la relació de compressió amb una nova cambra de combustió i els perfils d'admissió d'aire i escapament tenen minvada l'altura. I amb la utilització de papallones auxiliars ovalades, la resposta en tota la corba de potència és d'allò més suau i de bon controlar.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.