Tecnologia més a l'abast
Renault ha posat al dia el que en el seu moment va ser el precursor dels monovolums compactes, ara més ben dotat d'elements de seguretat i de motors cada vegada més eficients
Quinze anys d'existència i més de quatre milions d'unitats venudes arreu del món són les credencials que actualment presenta el Renault Scénic, el model amb què en el seu dia la marca francesa va inaugurar el segment dels monovolums compactes, actualment un dels més concorreguts i fonamentals del mercat. Per mantenir al dia la tercera generació dels Scénic i Grand Scénic (aquest últim, 21 cm més llarg i amb 7 places individuals), Renault els ha aplicat uns encertats retocs cosmètics tant a l'exterior (insercions cromades, llums de dia, noves llandes i diferents colors de la carrosseria) com dins l'habitacle, que presenta noves tonalitats de la tapisseria i un replantejament del grafisme i la lluminositat del quadre d'instruments.
Però més enllà de les connotacions estètiques, els Scénic i Grand Scénic han estat enriquits amb elements d'ajuda a la conducció i millora de la seguretat. A més d'un complet assortiment d'airbags, control d'estabilitat i limitador de velocitat, totes les versions inclouen assistent d'arrencada en pendent i intermitents en mode autopista, és a dir que amb un lleuger toc a la palanca emeten tres senyals consecutius.
Les dues versions superiors també disposen –com a opció en la Dynamique i de sèrie en la Privilège– del denominat Visio System, que alerta tant visualment com de forma sonora en cas de canvi involuntari de carril i també regula el pas automàtic de llums llargs a curts i viceversa. Aquests sistemes, que igual que tants altres han deixat de ser exclusius d'automòbils de classe superior i cada vegada seran més freqüents, funcionen a través d'una càmera situada a la carcassa del retrovisor interior, la qual abasta fins a una distància de 600 metres.
Experiència de la F-1 aplicada als motors
Entre les novetats dels Scénic i Grand Scénic 2012 hi té un lloc destacat el motor Energy dCi de 110 CV –amb canvi manual o automàtic–, en el qual Renault declara haver aplicat l'experiència adquirida en la fórmula 1. Respecte de l'anterior propulsor turbodièsel de la mateixa cilindrada ha augmentat el parell un 8%, ha rebaixat consum (16%) i emissions de CO2 (18%) i és menys sorollós. Per arribar fins aquí, Renault l'ha dotat de Start/Stop, ha afinat encara més la injecció, ha reduït fregaments interns i ha millorat el rendiment del turbo. Aquest motor continua la tendència que l'any passat va iniciar el TCe 130 de gasolina amb turbo i que a partir del mes de maig continuarà amb un tercer propulsor, l'Energy TCe 115 de gasolina i també sobrealimentat per turbo destinat a substituir l'actual 1.6-16V de 110 CV, respecte del qual, segons informa Renault, consumirà un 20% menys de combustible.