Canals

Ja torna a ser primavera

En contrast amb l'esplendorós Saló de Ginebra, aquí ens hem de conformar sabent que el mes passat es va frenar la caiguda en les matriculacions de cotxes nous

Cada any el Saló de l'Automòbil de Ginebra té un efecte paral·lel al de l'esclat de la primavera. Un vistós aparador de formes i colors que aporta una dosi d'energia més que suficient per fer-nos mantenir ben actius durant uns quants mesos. I malgrat la persistència de les adversitats econòmiques, la 82a edició, que es va tancar diumenge passat, no ha estat una excepció a la norma. N'hi ha prou dient que el nombre de novetats exposades ha estat, en números rodons, d'un centenar. En mostrem algunes en la present edició d'aquesta publicació i n'hem guardat unes quantes més per a la del mes que ve, perquè ja se sap que les coses bones són encara millors si ens vénen ben dosificades.

A Ginebra s'han tornat a veure cotxes de somni com ara el Ferrari F12; embadalidores idees de futurs models i, sobretot, la decidida aposta dels fabricants pel segment dels automòbils compactes, tant en la categoria premium –amb la nova Classe A de Mercedes i el nou Audi A3 al capdavant– com els dirigits a un tipus de públic més majoritari, grup al qual pertanyen el Ford B-Max o el futur Seat Toledo, per citar només un parell d'exemples ben representatius. Un altre segment que va constantment a més és el d'uns vehicles tot camí cada vegada més dinàmics, amb l'Opel Mokka, la versió més potent del Mini Countryman o el projecte de SsangYong entre els seus exponents. Per descomptat, a Ginebra no han faltat els models híbrids i elèctrics, apartats on Toyota i Renault, respectivament, marquen la pauta.

I en contrast amb l'esplendorós panorama que ha ofert el Saló de Ginebra, a Catalunya ens hem de conformar sabent que el mes passat es va frenar la caiguda en les matriculacions de cotxes nous i que, segons el Gremi del Motor, la venda de models petits podria ajudar a mantenir la tendència durant la primera meitat d'aquest any. Mentrestant, a l'Estat, no sembla que hi hagi la intenció de reactivar un sector no només fonamental en l'economia i la creació de llocs de treball, sinó també en el rejoveniment del parc mòbil, la qual cosa també repercuteix tant en la seguretat viària com en el medi ambient.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.