Canals

Més per a l'oci que per a feina

SsangYong ha renovat a fons aquest «pick-up» de doble cabina, ara amb mecànica més eficient, millors acabats i un equipament molt interessant. Un vehicle ideal per als que busquen quelcom més que un SUV

Quan fa poc més d'un any Mahin­dra va com­prar el 70% de les acci­ons de SsangYong, la marca core­ana va veure via lliure per al pro­jecte de crear cinc nous models en els pròxims cinc anys i expan­dir la seva presència arreu del món, per pas­sar dels 91 països on opera actu­al­ment a 110 l'any 2016, exer­cici en què pre­veu haver cres­cut un 60,7% a Europa. Tot i que aquest pick-up Actyon Sports no forma part del pla de nove­tats que pre­para SsangYong, sí que mos­tra una bona reno­vació res­pecte del seu ante­ces­sor.

No can­vien les mides –li falta un centímetre per arri­bar als 5 metres–, però sí l'aspecte de la part fron­tal i l'habi­ta­bi­li­tat, amb cinc pla­ces ara més àmplies. I també s'ha fet un pas nota­ble en l'apar­tat mecànic. El nou motor tur­bodièsel ren­deix 15 CV i 50 Nm més que l'ante­rior, pot remol­car fins a 2.300 kg i com­bi­nat amb un canvi de sis mar­xes –abans era de cinc rela­ci­ons en trans­missió manual i qua­tre en automàtica– gasta de mit­jana mig litre menys de gasoil cada 100 quilòmetres i també han bai­xat les emis­si­ons de CO2. Una carac­terística des­ta­ca­ble d'aquest nou pro­pul­sor és la baixa remor acústica rodant a ritme de cre­uer en car­re­tera.

Dis­po­ni­ble només amb doble cabina i, per tant, amb la caixa de càrrega escurçada en lon­gi­tud, a l'Actyon Sports se li nota que decanta la balança més per la uti­lit­zació fami­liar i l'oci que no pas pel tre­ball. Qui vul­gui endin­sar-se per pis­tes fores­tals només haurà de tenir en compte les con­si­de­ra­bles dimen­si­ons i radi mínim de gir (6,2 metres), perquè en capa­ci­tat per superar obs­ta­cles no queda curt. I si cal, la rodeta que per­met triar entre tracció sim­ple i total –amb repar­ti­ment idèntic als dos eixos– també selec­ci­ona la funció reduc­tora.

El SsangYong Actyon Sports es comer­ci­a­litza en tres ver­si­ons, Xdi, Pre­mium i Limi­ted, aquesta última només amb canvi automàtic. En qual­se­vol cas, l'equi­pa­ment de sèrie inclou con­trols d'esta­bi­li­tat i tracció, sis­tema de miti­gació de bol­cada i ajuda a arren­cada en pujada i Blu­e­to­oth. A par­tir del segon nivell, el cli­ma­tit­za­dor automàtic subs­ti­tu­eix l'aire con­di­ci­o­nat i el volant és mul­ti­fun­ci­o­nal. La versió Limi­ted dis­posa de sis­tema d'ajuda en apar­ca­ment, con­trol de velo­ci­tat, tapis­se­ria de cuir i seients davan­ters cale­fac­ta­bles.

MOTOR: 1.998 cc. 4 cilindres. Injecció common rail i turbo de geometria variable. POTÈNCIA: 155 CV a 4.000 rpm. PARELL: 360 Nm a 1.500 rpm. CANVI: 6 marxes (manual o automàtic). SUSPENSIONS: Doble braç transversal / Eix rígid. FRENS: Discos ventilats/Discos massissos. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,990/1,910/1,790 m. PES: 1.982 kg. VELOCITAT MÀXIMA: 172 km/h. CONSUM MITJÀ: 7,5 l/100 km (gasoil). EMISSIONS DE CO2: 199 g/km. PREU: De 27.700 euros a 34.000 euros (Limited automàtic). WEB: www.ssangyong.es.

Amortidors i molles en comptes de ballestes

Una particularitat que diferencia l'Actyon Sports de la majoria dels pick-ups és que les ballestes de suspensió posterior tan habituals en aquests tipus d'automòbils han estat substituïdes per amortidors i molles, que juntament amb els cinc punts d'ancoratge de l'eix rígid reverteixen en un comportament menys brusc en carretera i en més comoditat, tant de conducció com per als passatgers. Les ballestes ofereixen la seva màxima efectivitat quan el vehicle que les utilitza circula a plena càrrega, ja que és en aquesta situació quan millor absorbeixen les irregularitats, sense els rebots ni sotracs de l'eix posterior, que es noten cada vegada més a mesura que s'alleugereix el pes. En aquest sentit, la solució que ha aplicat SsangYong en el nou Actyon Sports limita a uns 400 quilos el pes que pot transportar aquest vehicle, simplement perquè els amortidors i les molles no resistirien càrregues superiors.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.