Canals

Encara més competitives

Als models «off road» de KTM els avala l'etiqueta de ser dels més competitius que hi ha actualment al mercat. Però no per això la marca austríaca s'ha relaxat en la nova generació 2013

El codi genètic i els múlti­ples èxits en com­pe­tició són els millors refe­rents de l'essència de KTM, una marca sem­pre en evo­lució i a la recerca cons­tant d'inno­va­ci­ons. Uns valors amb els quals la gent que sap de què va sem­pre mira amb bons ulls els pro­duc­tes de la firma austríaca, dels més com­pe­ti­tius del mer­cat. Una con­si­de­ració que KTM s'ha gua­nyat a pols i manté en la gamma 2013, la qual reflec­teix amb fide­li­tat la filo­so­fia ready to race, és a dir, a punt per com­pe­tir.

És evi­dent que els engi­nyers de KTM no dei­xen de pen­sar en com extreure encara més suc als seus models, any rere any. I per això han deci­dit refer­mar les vir­tuts de cadas­cun d'ells i resol­dre aquells petits han­di­caps que poden tenir i que, tot sigui dit, són cada vegada més difícils de tro­bar. En la part de cicle de tota la gamma EXC d'enduro, s'ha aug­men­tat la sen­si­bi­li­tat, fer­mesa i esta­bi­li­tat de les sus­pen­si­ons White Power uti­lit­zant alguns mate­ri­als de nova for­nada i un oli de dife­rent den­si­tat. També ha estat incre­men­tada la resistència i l'aspecte de les llan­des fabri­ca­des per Giant, que incor­po­ren un nous pneumàtics Max­xis més resis­tents, que apor­ten més esta­bi­li­tat en els revolts i aug­men­ten la tracció. En línies gene­rals, la gamma EXC té una apa­rença més agres­siva i se'ns pre­senta deco­rada amb nous gra­fis­mes. Els nous punys ofe­rei­xen un gran tacte; el dipòsit de gaso­lina té més capa­ci­tat (9,5 litres) i els models de 4 temps equi­pen un nou silen­ci­a­dor d'alu­mini i fil­tre de com­bus­ti­ble situat sota el dipòsit, entre l'injec­tor i el con­nec­tor, per faci­li­tar-ne el con­trol i la subs­ti­tució.

Nove­tats motrius.

Però les nove­tats més subs­tan­ci­als de cadas­cuna de les EXC es troba en els motors. Els de 2 temps han estat revi­sats en la culata, la caixa de can­vis i el cable­jat. La versió de 200 cc dis­posa d'enge­gada elèctrica, i les de 250 i 300 cc, d'embra­gatge DDS (Dam­ped Diaph­ragm Steel) d'acer d'alta resistència.

Pel que fa als models de 4 temps, cal des­ta­car la supe­rior pro­tecció dels ele­ments elèctrics envers l'aigua en la versió de 250 cc i la reducció de pes en la de 350 cc gràcies a la fabri­cació del motor a par­tir d'un ali­atge d'alu­mini. I també la reno­vació de la injecció electrònica Kei­hin en les ver­si­ons supe­ri­ors –450 i 500 cc–, el pro­pul­sor de les quals és més com­pacte i lleu­ger, però sense pèrdua d'efec­ti­vi­tat. Aques­tes dues pode­ro­ses ver­si­ons dis­po­sen també d'una biela més lleu­gera i resis­tent i s'ha adap­tat un eix de balanç late­ral que fa de bomba d'aigua alhora que redu­eix les vibra­ci­ons del motor.

El gran apa­ra­dor de la nova gamma enduro de KTM serà a la 99 edició dels ISDE, sis dies de com­pe­tició en con­di­ci­ons extre­mes que aquest any es dis­pu­ta­ran del 24 al 29 de setem­bre a Saxònia (Ale­ma­nya).

Per als petits campions

KTM no s'ha oblidat del planter de l'off road i ha preparat una gamma molt especial de minimotos, amb cilindrades des de 50 cc (automàtica) fins a 65 cc i 85 cc, amb canvi manual de sis marxes. Totes tenen una nova plàstica, seient més ergonòmic, suspensions reajustades, manillar de nou disseny i elements del motor i l'embragatge optimitzats.

Màxima agressivitat

Els nous models de motocròs de KTM són més competitius, més de fàcils de pilotar i mostren una imatge més agressiva. Per arribar fins aquí s'han incrementat les prestacions dels motors, s'ha millorat globalment la gestió electrònica i s'ha reforçat el xassís. També s'han reajustat les suspensions i el manillar té un nou disseny, en benefici de l'ergonomia.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.