Canals

Sí, la perfecció existeix

La versió Cabriolet accentua les excel·lents qualitats de la setena generació del Porsche 911, essència pura d'esportivitat i dotat d'un caràcter i una noblesa difícilment igualables

Quan el mes de gener vam tenir el pri­vi­legi de pro­var el nou Porsche 911 Car­rera, el vam qua­li­fi­car de cotxe excep­ci­o­nal. D'acord que un 911 sem­pre serà una icona per als amants dels autèntics cot­xes espor­tius i això pot influir una mica en les apre­ci­a­ci­ons, però és que el nivell a què arriba aquesta setena gene­ració del model que durant els seus 49 anys de vida no ha dei­xat d'evo­lu­ci­o­nar, sem­bla sim­ple­ment immi­llo­ra­ble. I és que si Porsche ha apu­jat en cada gene­ració del 911 el nivell de l'ante­rior, l'avenç en aquest cas és impres­si­o­nant.

La con­fir­mació de l'excep­ci­o­na­li­tat del nou 911 Car­rera ens l'ha donat uns mesos després la versió Cabri­o­let, tipus de cons­trucció que sem­pre posa més a prova la rigi­desa del xassís, la noblesa de reac­ci­ons i, en defi­ni­tiva, el tacte i plaer de con­ducció. Més encara en un cotxe de 350 CV (400 en la versió S, la que vam con­duir). Tant li fa que la car­re­tera per on es cir­cula no sigui per­fec­ta­ment llisa sinó més aviat rugosa, que tin­gui revolts de tota mena i rec­tes on poder acce­le­rar a gust, pujar mar­xes i després esprémer les fre­na­des. Per caràcter i doci­li­tat, el Car­rera Cabri­o­let impres­si­ona tant com el seu germà Coupé. I és que mai com ara l'eix davan­ter havia estat tan eficaç ni havia donat tanta con­fiança al con­duc­tor, men­tre que el poste­rior, el de tracció, segueix la tra­jectòria amb una pre­cisió que deixa boca­ba­dat i apro­fita tota la potència que li arriba a través de la trans­missió automàtica PDK de doble embra­gatge (opci­o­nal però que en la versió de 350 CV surt gratuït, perquè rebaixa el con­sum i les emis­si­ons de CO2 i entra en un tram impo­si­tiu més baix). Tot ple­gat és el resul­tat de les uni­ons de les bar­res esta­bi­lit­za­do­res amb els braços de la sus­pensió activa, que anul·la el balan­ceig i opti­mitza el tre­ball dels pneumàtics.

El 911 Car­rera Cabri­o­let per­met gau­dir d'una con­ducció pura­ment espor­tiva i, si es vol, envol­tat d'una addic­tiva remor del motor. I n'hi ha prou pre­ment un botó per en només 13 segons ple­gar la capota i cir­cu­lar a cel obert i amb un baix nivell de tur­bulències gràcies al nou deflec­tor inte­grat, d'acci­o­na­ment automàtic.

MOTOR: 3.800 cc. 6 cilindres boxer. Injecció directa de gasolina. POTÈNCIA: 400 CV a 7.400 rpm. PARELL: 440 Nm a 5.600 rpm. CANVI: Manual o automàtic PDK, 7 marxes. TRACCIÓ: A l'eix posterior. SUSPENSIONS: McPherson optimitzada / Multibraç. Regulació electrònica amortidors. FRENS: Discos ventilats 340/330 mm. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,491/1.808/1.292 m. PES: 1.485 kg*. DE 0 A 100 KM/H: 4,5 segons*. VELOCITAT MÀXIMA: 299 km/h*. CONSUM MITJÀ: 8,9 l/100 km* (gasolina 98). EMISSIONS DE CO2: 210 g/km*. PREU: 129.395 euros. WEB: www.porsche.es. (*) valors amb transmissió PDK.

Sostre de perfil idèntic al del 911 Coupé

En el nou 911 Carrera Cabriolet crida poderosament l'atenció que amb la capota posada es manté pràcticament invariat el perfil del sostre del Coupé. La lona dibuixa un arc constant, sense que cap séc alteri la fluïdesa de línies. I el vidre queda perfectament integrat al mateix nivell de les superfícies i amb una junta mínima amb la lona. Per aconseguir aquest resultat, Porsche ha construït l'estructura de la capota amb quatre panells arquejats de magnesi (al dibuix, de color groc) sobre els quals la lona queda perfectament tensada. Només els braços laterals, les palanques d'accionament i els tensors (de color blau) són d'alumini. Aquest conjunt no només és molt lleuger sinó que un cop plegat té un aspecte molt ben aconseguit. Aquest tipus de construcció i els seus revestiments també tenen els seus beneficis en l'aïllament sonor i de temperatura dins l'habitacle, similars als del 911 Coupé.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.