Canals

El factor sorpresa

Per primer cop en quasi una dècada la gamma de SsangYong al mercat estatal inclou un motor de gasolina. El du el Korando, representant de la marca dins la categoria dels SUV de format mitjà

Fa bon efecte visual, la versió de gaso­lina del Korando. De fet, sem­bla un model nou, tot i que l'única diferència res­pecte del de gasoil –dis­se­nyat per Giu­gi­aro i que porta dos anys al mer­cat– es limita a la gra­e­lla fron­tal, tota ella cro­mada. I dins l'ampli habi­ta­cle, el davan­tal que en aquest cas com­bina plàstics cro­mats i símil de fibra de car­boni s'adiu amb els temps actu­als i con­tri­bu­eix a un nivell d'aca­bats d'allò més cor­recte. Però la gran sor­presa que reser­vava SsangYong és aquesta versió de gaso­lina. Una sor­presa real­ment agra­da­ble perquè fun­ci­ona molt bé i amb la qual la marca core­ana vol treure rèdit de l'incre­ment de ven­des que aquest tipus de motors regis­tra actu­al­ment en el seg­ment dels SUV de for­mat mitjà.

La gamma del Korando G20 és molt sim­ple. Res de tracció total ni canvi automàtic, perquè el per­fil de cli­ent que es deci­deix per un motor de gaso­lina en aquest tipus de vehi­cles afina tant com pot els cos­tos, i cinc anys de garan­tia; qui vul­gui tracció 4x4 i trans­missió automàtica ho tro­barà asso­ciat al motor dièsel de 175 CV. I en equi­pa­ment, tres nivells: Line, Sport i Sport GT, tots amb con­trol d'esta­bi­li­tat asso­ciat a sis fun­ci­ons dife­rents (anti­bol­cada, ajuda a arren­cada en pen­dent, etcètera), sis air­bags, con­trol de velo­ci­tat, repo­sa­caps actius, aire con­di­ci­o­nat i llan­des d'ali­atge de sèrie.

El nivell Sport (19.250 euros) afe­geix volant mul­ti­funció, llums de boira, sen­sors de pluja i d'encesa de llums i llan­des de 17 pol­za­des. I qui vul­gui nave­ga­dor, Blu­e­to­oth, DVD i con­nexió iPod, ho tindrà en l'Sport GT, que també inclou mot­llu­res infe­ri­ors al davant i al dar­rere. Al setem­bre SsangYong incre­men­tarà la gamma del Korando amb un segon motor tur­bodièsel (150 CV) i per a més enda­vant està pre­vista l'arri­bada d'un pro­pul­sor de gas liquat (GLP).

MOTOR: 1.998 cc. 4 cilindres / 16 V. Admissió i distribució variables. POTÈNCIA: 149 CV a 6.000 rpm. PARELL: 191 Nm a 4.000 rpm. CANVI: Manual, sis marxes. TRACCIÓ: Davantera. SUSPENSIONS: Doble braç transversal / Multilink. FRENS: Discos ventilats / Discos sòlids. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,410/1,830/1,675 m. PES: 1.537 kg. VELOCITAT MÀXIMA: 178 km/h. CONSUM MITJÀ: 7,5 l/100 km (gasolina 95). EMISSIONS DE CO2: 175 g/km. PREU: De 17.900 euros (Line) a 19.950 euros (Sport GT), descompte de promoció inclòs. WEB: www.ssangyong.es.

Consum de gasolina per sota de la mitjana oficial

«A veure qui de vosaltres és capaç de completar el recorregut –un centenar de quilòmetres, una bona part en autovia i tot en un traçat planer– en menys temps però amb la condició de no superar la mitjana oficial de consum.» Aquesta és la proposta que els directius estatals de SsangYong ens van fer als representants dels mitjans de comunicació en la presentació de la versió de gasolina del Korando. I la sorpresa va ser veure que, tot i el bon ritme de creuer mantingut tota l'estona –això d'intentar ser el millor en igualtat de condicions sempre és un bon estímul–, fora de l'àmbit urbà l'ordinador es va estabilitzar en uns valors d'entre 6,6 i 6,9 litres/100 km. Això, insistim, prioritzant la velocitat –dins els límits legals– per damunt del consum. Sigui dit també que el Korando G20 ens va convèncer per la suavitat de funcionament del motor i del canvi, i també per la baixa remor acústica.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.