El factor sorpresa
Per primer cop en quasi una dècada la gamma de SsangYong al mercat estatal inclou un motor de gasolina. El du el Korando, representant de la marca dins la categoria dels SUV de format mitjà
Fa bon efecte visual, la versió de gasolina del Korando. De fet, sembla un model nou, tot i que l'única diferència respecte del de gasoil –dissenyat per Giugiaro i que porta dos anys al mercat– es limita a la graella frontal, tota ella cromada. I dins l'ampli habitacle, el davantal que en aquest cas combina plàstics cromats i símil de fibra de carboni s'adiu amb els temps actuals i contribueix a un nivell d'acabats d'allò més correcte. Però la gran sorpresa que reservava SsangYong és aquesta versió de gasolina. Una sorpresa realment agradable perquè funciona molt bé i amb la qual la marca coreana vol treure rèdit de l'increment de vendes que aquest tipus de motors registra actualment en el segment dels SUV de format mitjà.
La gamma del Korando G20 és molt simple. Res de tracció total ni canvi automàtic, perquè el perfil de client que es decideix per un motor de gasolina en aquest tipus de vehicles afina tant com pot els costos, i cinc anys de garantia; qui vulgui tracció 4x4 i transmissió automàtica ho trobarà associat al motor dièsel de 175 CV. I en equipament, tres nivells: Line, Sport i Sport GT, tots amb control d'estabilitat associat a sis funcions diferents (antibolcada, ajuda a arrencada en pendent, etcètera), sis airbags, control de velocitat, reposacaps actius, aire condicionat i llandes d'aliatge de sèrie.
El nivell Sport (19.250 euros) afegeix volant multifunció, llums de boira, sensors de pluja i d'encesa de llums i llandes de 17 polzades. I qui vulgui navegador, Bluetooth, DVD i connexió iPod, ho tindrà en l'Sport GT, que també inclou motllures inferiors al davant i al darrere. Al setembre SsangYong incrementarà la gamma del Korando amb un segon motor turbodièsel (150 CV) i per a més endavant està prevista l'arribada d'un propulsor de gas liquat (GLP).
Consum de gasolina per sota de la mitjana oficial
«A veure qui de vosaltres és capaç de completar el recorregut –un centenar de quilòmetres, una bona part en autovia i tot en un traçat planer– en menys temps però amb la condició de no superar la mitjana oficial de consum.» Aquesta és la proposta que els directius estatals de SsangYong ens van fer als representants dels mitjans de comunicació en la presentació de la versió de gasolina del Korando. I la sorpresa va ser veure que, tot i el bon ritme de creuer mantingut tota l'estona –això d'intentar ser el millor en igualtat de condicions sempre és un bon estímul–, fora de l'àmbit urbà l'ordinador es va estabilitzar en uns valors d'entre 6,6 i 6,9 litres/100 km. Això, insistim, prioritzant la velocitat –dins els límits legals– per damunt del consum. Sigui dit també que el Korando G20 ens va convèncer per la suavitat de funcionament del motor i del canvi, i també per la baixa remor acústica.