Canals

Que no hi falti ningú!

El Ral·li Costa Brava arriba a la 60a edició, els dies 12 i 13 d'octubre, ben consolidat al campionat d'Europa de cotxes històrics. Se'n podrà gaudir de valent tant a Lloret com a Girona i, per descomptat, als trams cronometrats

Qui no hi sigui es perdrà un gran espec­ta­cle. Per arri­bar a aquesta con­clusió és ben sen­zill, només cal fer un repàs del que es va poder veure en les ante­ri­ors edi­ci­ons del Ral·li Costa Brava. Uns cot­xes que vene­ren els afor­tu­nats que en el seu temps els havien vist com­pe­tir i que con­tem­plen amb admi­ració i res­pecte els que per edat no hi van poder ser. Tots aquests afi­ci­o­nats i també el públic en gene­ral tenen una cita els dies 12 i 13 d'octu­bre amb el Ral·li Costa Brava –el més antic dels que es dis­pu­ten a l'Estat espa­nyol, des de l'any 1953– per gau­dir-ne ple­na­ment i cor­res­pon­dre als que amb l'esforç i mal­grat les difi­cul­tats dels moments actu­als fan pos­si­ble que aquesta prova hagi arri­bat no només a la 60a edició sinó també con­so­li­dada dins el cam­pi­o­nat d'Europa de cot­xes històrics. Des de Rally­clas­sics.org, enti­tat orga­nit­za­dora, fins als ajun­ta­ments de Llo­ret de Mar i ara el de Girona, col·labo­ra­dors i par­ti­ci­pants, que es des­vi­uen per man­te­nir en per­fecte estat aques­tes joies sobre rodes.

En aquesta 60a edició, el Ral·li Costa Brava tindrà un doble esce­nari. A Llo­ret s'hi farà el shake­down i la cerimònia de sor­tida. I a Girona hi haurà la base del ral·li i s'hi farà la resta de la prova, amb el parc tan­cat a la Copa –al davant del con­junt monu­men­tal més iden­ti­tari de la ciu­tat– i el d'assistència a ben pocs metres de distància, al parc de la Devesa. Com que per a Llo­ret era molt difícil assu­mir els cos­tos d'aquest ral·li i del Costa Brava Històric, del qual l'any que ve se'n farà la 10a edició, l'Ajun­ta­ment de Girona ha accep­tat el repte d'aco­llir aquest esde­ve­ni­ment en una acció que no s'enten­dria de cap manera si no tingués con­tinuïtat els pròxims anys.

El 60è Ral·li Costa Brava pun­tuarà per als cam­pi­o­nats d'Europa FIA i esta­tal de velo­ci­tat i per a l'euro­peu, esta­tal i català de regu­la­ri­tat, la qual cosa garan­teix que inclourà la par­ti­ci­pació dels grans espe­ci­a­lis­tes d'aques­tes moda­li­tats. El ral·li tindrà un recor­re­gut total de 478,41 quilòmetres divi­dits en dues eta­pes, 135,14 dels quals cor­res­pon­dran als dotze trams cro­no­me­trats tan­cats al trànsit. Tot i que ral·li és sinònim de difi­cul­tat i esforç, seria bo que la pluja res­pecti més que l'any pas­sat i no aigua­leixi aquesta gran festa del motor.

ELS HORARIS 1a etapa (12 i 13 d'octubre). Sortida 1r equip (Lloret).......................18h00 Sortida parc d'assistència de Girona....19h10 Tram 1. Els Àngels 1 (15,15 km)..........19h43 Tram 2. Santa Pellaia 1 (11,88 km)......20h23 Reagrupament i assistència (Girona)....21h13 Tram 3. Els Àngels 2 (15,15 km)..........22h46 Tram 4. Santa Pellaia 2 (11,88 km)......23h26 Final d'etapa (Girona)...........................00h45 2a etapa (13 d'octubre). Sortida 1r equip (Girona).....................10h00 Tram 5. Les Serres 1 (12,67 km)........ .10h50 Tram 6. Circuit de Sils 1 (1,89 km)......11h48 Tram 7. Cladells 1 (12,69 km)..............12h29 Tram 8. Osor 1 (13,29 km)...................12h59 Reagrupament i assistència (Girona)....14h10 Tram 9. Les Serres 2 (12,67 km)........ .15h10 Tram 10. Circuit de Sils 2 (1,89 km)....16h08 Tram 11. Cladells 2 (12,69 km)............16h49 Tram 12. Osor 2 (13,29 km).................17h19 Final de ral·li (Girona)..........................18h45 Més informació: www.rallyclassics.org.

Per primera vegada a Girona, l'any 1974

El 16 de febrer de 1974 l'ambient a la plaça de Marquès de Camps era radicalment diferent del que els gironins estaven acostumats a veure. Hi començava el 22è Ral·li Costa Brava i entre el quasi centenar de cotxes arrenglerats cridaven l'atenció el Fiat-Abarth 124 de Lele Pinto, el Lancia Fulvia HF de Mauro Pregliasco, el Porsche 911 de Claude Haldi, el futur vencedor, i els Seat 1430 FU de Salvador Servià i Antonio Zanini. Que la sortida del ral·li s'hagués traslladat de Barcelona a Girona obeïa a la voluntat del patrocinador principal, el Banc de Girona, que l'any següent va repetir l'experiència sortint des de la Devesa. La inscripció va ser de somni, amb els equips oficials de Fiat (Maurizio Verini i Fulvio Bacchelli), Alfa Romeo (Jean-Claude Andruet i Amilcare Ballestrieri), Opel (Walter Röhrl), Seat (Antonio Zanini i Salvador Cañellas), formacions semioficials i privats de luxe. Inoblidable.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.