Canals

La metamorfosi total

A banda del nom i la tracció davantera no cal buscar més punts en comú entre el nou Classe A i cap dels seus antecessors. Canvien radicalment el concepte, les formes, la tecnologia i també el tipus de públic a qui va dirigit, ara molt més jove

No només la natura i la mito­lo­gia ens ofe­rei­xen exem­ples de meta­mor­fosi. El que ha fet Mer­ce­des-Benz amb la seva Classe A també ho és. Fins al punt que sem­bla total­ment fora de lloc con­si­de­rar-la com la ter­cera gene­ració d'aquell model que va néixer fa quinze anys amb forma de mono­vo­lum i que va tenir un gran èxit comer­cial però que, segons dades de la marca ale­ma­nya, va satis­fer un públic amb una mit­jana d'edat de 59 anys. Des de fa un temps Mer­ce­des-Benz s'ha pro­po­sat con­que­rir un tipus de cli­ent molt més jove. El canvi de filo­so­fia ja s'ha anat veient en deter­mi­nats models nous però del que no hi ha cap dubte és que amb aquesta Classe A, diri­gida emi­nent­ment a gent menor de 40 anys, arriba al seu punt cul­mi­nant. Si altres mar­ques ale­ma­nyes ja ho havien fet, per què aquesta se n'havia d'estar?

De fet, arri­bar més tard al mer­cat dels com­pac­tes pre­mium ha permès a la firma de Stutt­gart tenir unes excel·lents referències del que ha d'ofe­rir. Una gamma àmplia –de moment amb sis motors i canvi manual de sis mar­xes o automàtic 7G-DCT de doble embra­gatge–, un equi­pa­ment com cal i un munt de pos­si­bi­li­tats de per­so­na­lit­zació, d'aquí les tres línies d'equi­pa­ment i dis­seny i la llarga llista d'opci­ons. Per des­comp­tat, l'alt nivell de qua­li­tat és tan pre­sent en la defi­nició més bàsica com en l'AMG Sport, una deno­mi­nació que ja ho diu tot i que asso­ci­ada al motor A 250 trans­forma aquest model en un autèntic espor­tiu, tant d'aspecte –detalls en la car­ros­se­ria i al·lusi­ons a la fibra de car­boni al davan­tal i qua­dre de rellot­ges, seients espe­ci­als, tapis­se­ria amb repunts de con­trast, etc.– com en qua­li­tats sobre l'asfalt. L'hem pogut pro­var bé i hem d'adme­tre que tor­nar la clau ens va fer força recança. Oi que no cal dir més?

Els sis motors, tots de qua­tre cilin­dres, que con­fi­gu­ren la gamma de la nova Classe A són una mera­ve­lla en eficiència, d'aquí la deno­mi­nació de Blue Effi­ci­ency per a tots ells. L'A180 CDI amb canvi manual dóna 17 CV més que l'ante­rior 160 CDI i el con­sum i les emis­si­ons bai­xen un 22%. En el cas de l'A 220 CDI, que arri­barà el desem­bre i por­tarà només el canvi 7G-DCT, la xifra baixa un 25%. I si ens refe­rim als pro­pul­sors de gaso­lina –tots amb injecció directa, sobre­a­li­men­tats per turbo i amb unes xifres de parell real­ment nota­bles– hi ha valors encara supe­ri­ors, com ara el 26% de l'A 200, tot i ren­dir més poten­cial que el seu ante­ces­sor.

MOTORS DE GASOLINA: A 180 BE.
1.595 cc. 122 CV i 200 Nm. Consum mitjà: 5,5 l/100 km. CO2: 128 g/km.
A 200 BE.
1.595 cc. 156 CV i 250 Nm. Consum mitjà: 5,5 l/100 km. CO2: 129 g/km.
A 250 BE.
1.991 cc. 211 CV i 350 Nm. Consum mitjà: 6,1 l/100 km. CO2: 143 g/km.
MOTORS DE GASOIL: A 180 CDI BE.
1.461 cc. 109 CV i 260 Nm. Consum mitjà: 3,8 l/100 km. CO2: 98 g/km.
A 200 CDI BE.
1.796 cc. 136 CV i 300 Nm. Consum mitjà: 4,3 l/100 km. CO2: 111 g/km.
A 220 CDI BE.
2.143 cc. 170 CV i 350 Nm. Consum mitjà: 4,2 l/100 km. CO2: 109 g/km.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,292/1,780/1,433 m.
PREU:
De 26.150 euros (A 180 CDI Urban) a 38.820 euros (A 250 Sport).
WEB:

Una engrescadora proposta de pagament

Encara que apunti cap a un tipus de client més jove del que és habitual en la marca, el que no farà Mercedes-Benz serà abaixar el nivell en equipament de seguretat. Per això, tota la gamma del nou Classe A complementa els elements habituals (airbags, control d'estabilitat, etc.) amb sistemes d'alerta de cansament del conductor i d'advertiment de risc de col·lisió, llums de xenó i capó davanter actiu per protegir els vianants. I com que són moda les pantalles tipus tauleta, la d'aquest model no passa inadvertida. Mercedes-Benz proposa una llaminera fórmula de pagament, amb una entrada que en la versió més bàsica és de 6.528 euros i una quota de 220 euros durant 36 mesos, després dels quals hi ha diferents opcions per liquidar la resta. També ofereix un contracte de manteniment durant tres anys (20 euros al mes), del qual només queden exclosos els pneumàtics.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.