Estil actualitzat
Kia ha posat al dia la versió de cinc portes del Cee'd, el seu model de referència a Europa. També estrena un motor turbodièsel i adopta el sistema d'engegada i aturada automàtiques
Amb unes 230.000 unitats del Cee'd venudes fins ara al continent europeu, Kia ha decidit posar al dia la versió de cinc portes d'aquest model sense variar-ne el preu. Estèticament, els canvis es limiten a la nova graella frontal que Kia va estrenar fa uns mesos al Saló de Frankfurt amb els Sorento i Venga; l'obertura de ventilació més dimensionada, els para-xocs més voluminosos i el subtil maquillatge aplicat als miralls –ara amb intermitents en la versió superior, Emotion– i als llums.
Dins l'habitacle, l'actualització no incideix en les dimensions ni en l'espai, perquè els 2,5 centímetres més de llargada respecte de l'anterior Cee'd de cinc portes són deguts als nous para-xocs. Ara bé, el volant –regulable en altura i profunditat– té un disseny nou, igual que la consola central, i es disposa d'una nova pantalla digital per a l'ordinador multifunció i també d'un nou aparell de ràdio i CD.
Kia també fa referència a modificacions menors en les suspensions –per incrementar el confort s'han estovat les molles i els amortidors davanters–, millores en la direcció elèctrica –gira completament amb només 2,69 voltes del volant– i reducció dels sorolls, sense que s'hagi fet cap reforç estructural.
Menys combustible i emissions menors
Les principals novetats en l'actualització del Kia Cee'd de cinc portes es troben en l'apartat tecnològic, amb l'entrada en escena del motor turbodièsel 1.6 CRDi de 115 CV. Aquest propulsor, amb injecció common rail i turbo de geometria variable, es complementa amb una caixa de canvis de sis marxes i el sistema d'engegada i aturada automàtics, que la marca coreana denomina Idle Stop & Go (ISG). Tot plegat fa que, comparat amb el motor al qual substitueix, les emissions de CO2 baixin per sota dels 120 g/km i, per tant, les dues versions turbodièsel del Cee'd estiguin exemptes de l'impost de matriculació. L'excepció és que, per als que prefereixin el canvi automàtic de quatre marxes de la versió Active, també està disponible amb el motor 1.6 de gasolina.
La combinació d'aquest nou motor 1.6 CRDi amb el sistema ISG –també per al motor 1.6 de gasolina– és el millor exponent del treball efectuat per Kia per reduir consum i emissions, una mitjana del 5% en el conjunt dels quatre propulsors que formen la gamma del Cee'd. En això també hi té a veure la utilització dels pneumàtics Michelin de baixa resistència a l'asfalt.
Quatre definicions
Kia divideix la gamma del Cee'd de cinc portes en quatre definicions d'equipament: Concept i Drive, per als dos motors de 90 CV, i Active i Emotion, reservades als dos motors més potents. L'equipament comú inclou sis airbags, volant regulable en altura i profunditat i amb comandaments de la ràdio integrats. A partir del segon nivell (Drive) ja es disposa de llums de boira, climatitzador, control de creuer, alçavidres elèctrics a les quatre portes, guantera refrigerada i Bluetooth. El control d'estabilitat, el control en pendents i els sensors de llums i pluja corresponen als dos nivells superiors.
També en versió familiar
Les actualitzacions estètiques aplicades recentment al Cee'd també són presents en la versió familiar, Sporty Wagon, amb preus des de 15.971 euros. En aquest cas, l'increment de la llargada és de 2 centímetres justos i el principal avantatge, el superior volum de càrrega. Si en la versió de cinc portes el maleter té una capacitat de 340 litres (1.300 amb els seients posteriors plegats), en l'Sporty Wagon aquests valors són de 534 i 1.664 litres, respectivament. Per als que segueixin preferint un Cee'd d'aspecte més juvenil, es manté –invariada– la carrosseria de tres portes.