Encara més ben preparada
BMW ha tornat a trencar motlles millorant un dels seus productes més emblemàtics, l'R 1200 RT, una moto efectiva i perfectament dissenyada per gaudir-ne en els desplaçaments llargs
Les formes i pes dels protuberants motors boxer de les BMW R no serien benvinguts en determinats segments. Però en la 1200 RT de la necessitat se'n fa gairebé una virtut. Més encara si es té present que és, i amb diferència, la moto més lleugera del seu segment. Les bonances d'aquests propulsors a l'hora d'afrontar llargs recorreguts són reconegudes, no només per la seva emblemàtica sonoritat sinó també pel seu parell i per propiciar una excel·lent velocitat de creuer amb un consum més que contingut i una, diguem-ho així, diferenciadora forma de conduir.
A grans trets, el que ha fet BMW és evolucionar el bicilíndric de 1.170 cc per aconseguir, gràcies a l'electrònica, una homogeneïtzació del parell i una xifra superior d'entrega, amb la mateixa potència. I també augmentar el règim de revolucions per fer que aquesta actual R 1200 RT recuperi millor i acceleri amb més contundència. Tot plegat, sense que en quedi afectada la suavitat de funcionament. En resum, dotar de més dinamisme el motor però mantenint-li la reconeguda noblesa.
Viatjar-hi és un autèntic plaer
Si bé les novetats motrius han estat el principal argument en l'evolució de l'R 1200 RT, BMW també ha millorat la part cicle, l'equipament i la carrosseria d'aquesta viatgera d'alta volada a fi i efecte que el conductor i l'acompanyant se sentin més resguardats, còmodes i segurs. Els canvis més importants els trobem en la nova suspensió ESA II de regulació electrònica, el sistema de frenada ABS (ara de sèrie), el carenat més protector i amb la pantalla més transparent. El davantal disposa ara de visera, la palanca de canvis és ajustable i el sistema d'àudio ha millorat amb la inclusió de port USB, MP3 i connexió per a Ipod.
Totes aquestes incorporacions fan que s'hagin incrementat la comoditat i l'ergonomia d'aquesta BMW. La posició del cos era i segueix sent perfecte, els comandaments estan situats al lloc precís i ara la informació es llegeix amb més rapidesa.
En l'apartat cicle, el més destacat continua sent l'estabilitat i la confiança que ofereix l'R 1200 RT. D'acord que els moviments a baixa velocitat s'han de fer amb precisió i força, però una vegada s'ha arrencat l'apreciació del pes passa desapercebuda.
Sobre rails.
Gran capacitat
Per respondre encara més al concepte de moto idònia per a grans desplaçaments, la BMW R 1200 RT ve equipada de sèrie de maletes laterals dures. Cadascuna té 32 litres de capacitat, un precís i efectiu sistema d'ancoratge de quatre punts i tancament amb clau.
Moltes opcions
L'equipament de sèrie d'aquesta BMW és molt complet i la llista d'opcions, encara més. Les més destacables fan referència a la seguretat; en són un bon exemple el control de tracció, el seient i la suspensió més baixa, els punys calefactables o el regulador de velocitat.
Nous colors
La marca de Munic ha decidit aplicar tres nous colors en aquesta moto de gran format. Tots ells són metal·litzats i reben la denominació de polar, gris ostra i gris Thunder. Aquest últim és un xic més passional i agressiu, i també es pot combinar amb diverses tonalitats.