Menut però molt capaç
Net, silenciós, àgil, molt barat de mantenir i concebut per realitzar múltiples feines dins la ciutat. Així és l'Urban+, la conjunció entre una minúscula tractora elèctrica i una gran varietat de semiremolcs
És allò de veure per creure. I és que expressat en paraules resulta difícil assimilar tot el que pot arribar a fer l'Urban+, un vehicle de corrent altern patentat per la marca catalana Grau Maquinària i concebut per intervenir en una gran diversitat de feines en nuclis urbans. La tractora és un quadricicle elèctric de dues places, amb xassís prou robust per admetre un motor tèrmic i dimensions minúscules –3 metres de llargada per 1,10 d'amplada i 2 d'altura– fabricat per la firma francesa Goupil. I a partir d'aquí, una trentena de semiremolcs articulats ideats per Joan Grau, de tota mena, diferents dimensions i fabricats en exclusiva per Remolcs Sañé. Són intercanviables, si convé ajustables en altura i s'acoblen a la tractora en menys de dos minuts i sense cap esforç físic mitjançant el sistema cinquena roda, com en les tractores de gran tonatge.
Per una inversió d'entre 20.000 i 30.000 euros que costa la tractora i d'entre 4.000 i 15.000 euros segons el tipus de semiremolc, es disposa d'un vehicle absolutament silenciós, no contaminant i molt barat de mantenir. Al cost de la recàrrega de bateria –es pot quantificar en 1 euro–, només s'hi ha d'afegir el de reposició de pneumàtics, pastilles de fre i aigua destil·lada per a les bateries. L'Urban+ és capaç de realitzar múltiples tasques, com ara de transport –pot carregar 600 quilos i alhora remolcar-ne 1.400–, neteja o manteniment dins la ciutat.
Agilitat inversemblant.
El sistema d'obertura de portes facilita al màxim l'accés i la sortida de la cabina, que destaca per l'àmplia superfície dels vidres. La velocitat del Urban+ està limitada a 40 km/hora. I les bateries proporcionen una autonomia d'uns 100 quilòmetres i es recarreguen totalment en unes 10 hores.