El mètode tradicional

El mercat de les «custom» està en evolució, amb motors més potents, dimensions exuberants i dissenys cridaners. I, evidentment, Harley-Davidson sempre té a punt algun as sota la màniga

Si retrocedim als anys seixanta i setanta, ens traslladem a l'època en què en la cultura motociclista americana van proliferar les chopper amb les rodes del davant ben allunyades del xassís. Eren aquelles motos vistoses, personals i intransferibles, que els seus propietaris tunejaven (en el millor sentit de la paraula) perquè la seva fos una peça única. Malgrat el temps transcorregut, i tot i que el mercat custom ha anat evolucionant cap a motors amb més parell i motos més pesants i amb superior estabilitat, sempre hi ha qui anhela posseir una custom a l'estil antic, diferenciadora i amb la qual assaborir tot el que això comporta.

Aquesta és una filosofia força habitual en els incondicionals de Harley-Davidson, marca especialitzada en la creació de motos d'allò més rutilants i d'essència molt clàssica, però sempre d'acord amb el que demana el client. Arran d'això ha nascut la nova Dyna Wide Glyde, amb la mítica essència chopper i que, a més, disposa d'un bon nombre d'accessoris per fer-ne una personalització total, fins al mínim detall i amb la màxima precisió.

«Chopper» al més pur estil dels setanta

Visualment i independentment de quins siguin els accessoris i elements gràfics que exhibeixi, de la nova Harley-Davidson Dyna Wide Glide n'emana una filosofia clàssica i força tradicional, sobretot pel gran llançament de la forquilla davantera, amb un angle de direcció de 34 graus i una roda de tall estret i 21 polzades. El conjunt propicia que qui cavalqui damunt d'aquesta moto se senti superior i diferent. A aquests dos elements, excepcionals per si mateixos, se'ls ha d'afegir un far rodó de mida ben petita, uns estreps molt i molt avançats –que al cap i a la fi situen el cos del conductor en una posició gens natural– i un manillar denominat Drag, que emfatitza una postura dominant i oberta de la part superior del cos.

Però aquests no són els únics elements que fan de la Wide Glyde una custom diferent. I és que presenta una part posterior poc convencional, molt abaixada i amb una subjecció per al passatger mai vista. Combina a la perfecció amb el doble amortidor en forma de got de whisky i el doble escapament cromat Tommy Gun, que emet la sonoritat reservada únicament per a les motos de la mítica marca de Milwaukee.

Els recursos estètics emprats en aquesta Dyna no queden limitats només a la carrosseria, sinó que els estilistes de Harley-Davidson han impregnat amb pintura de pols negre múltiples detalls mecanitzats de les aletes dels cilindres i altres elements motrius, seguint la línia iniciada l'any passat en altres models de la marca. D'aquesta manera s'ha aconseguit agermanar la carrosseria amb el propulsor, evidentment sense renunciar al toc brillant que aporten els múltiples cromats. Amb una moto com aquesta, queda clar que la tecnologia no està gens ni mica renyida amb el classicisme.

MOTOR: Bicilíndric. 1.584 cc. 4 temps. PARELL: 126 Nm a 3.500 rpm. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica. ENGEGADA: Elèctrica. REFRIGERACIÓ: Per aire. CANVI: Manual Cruise Drive, sis marxes. SUSPENSIONS: Forquilla davantera convencional/Doble amortidor posterior. FRENS: Disc a les dues rodes. ALTURA DEL SEIENT: 0,680 m. DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,715 m. PES: 295 kg. ANGLE DE DIRECCIÓ: 34 graus. DIPÒSIT GASOLINA: 17,3 litres. PREU: Des de 15.900 euros.

Imponent

A l'hora d'escollir, es pot triar entre una Dyna Wide Glide pintada amb dos colors sòlids (vermell i negre) o bé optar per una decoració més extremada i igualment imponent, amb grafismes de flamarades de foc sobre un fons negre.

Suau i precís

El propulsor va associat a l'innovador canvi de marxes Cruise Drive, que incorpora una nova cinquena velocitat en forma helicoïdal. Millora ostensiblement el soroll de la transmissió i el fa un xic més suau de funcionament.

Punt innovador

El motor d'aquesta Harley Dyna té dos cilindres ubicats en forma de V i és alimentat per injecció electrònica seqüencial. Amb un cubicatge de 1.584 cc, la seva potència voreja els 70 CV, mentre que la xifra precisa de parell és de 126 Nm.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.