Simplement, sublim
No es pot qualificar d'altra manera l'R8 Spyder, una bellesa sobre rodes i tot un exponent de la tecnologia més avantguardista d'Audi. Sens dubte, un dels descapotables més exclusius del món
Derivat de l'R8 Coupé, la versió Spyder d'aquest superesportiu d'Audi pesa 1.720 quilos; només sis més que aquell, malgrat el reforçament estructural que se li ha fet. I, estèticament, manté invariat l'immens poder d'atracció. La carrosseria, de 4,43 metres de llargada i 1,90 d'amplada, té detalls propis, com ara el marc del parabrisa d'alumini anoditzat o les dues rampes longitudinals de ventilació sobre el capó posterior. Tecnològicament, Audi ha aconseguit que el geni del motor 5.2 de 10 cilindres situat rere l'habitacle (525 CV a 8.000 rpm i capaç de fer accelerar l'R8 Spyder de 0 a 100 km/hora en 4,1 segons) no es contraposi amb una notable facilitat de conducció. Aquí hi tenen una intervenció fonamental la tracció total Quattro i les suspensions –de paral·lelogram deformable amb dobles triangles– dotades del sistema magnetic ride, que ajusta la duresa dels amortidors segons les condicions de la carretera o l'estil de conducció. Que quant val aquesta meravella? 175.000 euros amb canvi manual o bé 183.220, amb el seqüencial R-Tronic, també de sis marxes.
TT Roadster, més lleuger i de superior eficiència
Amb la utilització conjunta d'alumini i acer, el nou Audi TT Roadster és més lleuger que l'anterior generació d'aquest model de dues places, però, en canvi, se n'ha incrementat d'un 120% la rigidesa estàtica a la torsió. Una altra novetat és el motor de gasolina 2.0 TFSI (211 CV) que substitueix els anteriors 2.0 i 3.2-V6 i es pot combinar amb canvi manual o seqüencial S Tronic, i tracció simple i total. La gamma del TT Roadster també inclou el propulsor turbodièsel 2.0 TDI de 170 CV. Totes les versions disposen d'un sistema de recuperació d'energia i un programa d'eficiència que permeten estalviar fins al 14% de combustible. La d'accés segueix sent la 1.8 TFSI (160 CV), amb un preu de 33.990 euros. A l'altra punta, el TT RS, amb motor 2.5 TFSI (340 CV) i tracció Quattro, que val 67.420 euros. El 2.0 TDI, també amb tracció total, costa 43.350 euros. El maleter manté invariada la seva capacitat (250 litres) independentment de si el cotxe porta posada o no la capota de lona.
A5, elegància i confort
L'elegància és un dels factors fonamentals de l'Audi A5 Cabrio, un model de dimensions notables (4,63 metres de llargada i 1,85 d'amplada), amb quatre places i maleter de 380 litres de capacitat. I al confort també se li ha donat un paper determinant, amb detalls com ara la calefacció en els reposacaps, el dispositiu que acosta automàticament el cinturó de seguretat o la capota opcional més gruixuda i més aïllant. Amb una gamma de quatre motors de gasolina i tres turbodièsel (dos de 6 cilindres) els preus van dels 41.310 euros (1.8 TFSI de 160 CV) als 59.400 euros (3.2-V6 TFSI amb canvi S Tronic de 7 marxes). Un cost inferior al de variant esportiva, S5, dotada del propulsor 3.0-V6 TFSI (69.560 euros).
A3, nou motor d'accés
Des del mes passat, el motor 1.2 TFSI, amb injecció directa de gasolina i turbo (105 CV), ha rellevat el 1.6 atmosfèric en la versió d'accés a l'Audi A3 Cabrio (29.550 euros), respecte del qual millora en prestacions a canvi d'un menor consum de combustible. La gamma d'aquest descapotable de quatre places i maleter modulable entre 260 i 674 litres de capacitat s'estructura en dues altres motoritzacions de gasolina, també sobrealimentades i amb injecció directa –1.8 i 2.0, amb 160 i 200 CV, respectivament– i dues turbodièsel amb sistema Start/Stop, 1.6 (105 CV) i 2.0 (140 CV), amb emissions de CO2 per sota dels 120 g/km i, per tant, exemptes de l'impost de matriculació.