Canals

Obert a les comparatives

Toyota executa un pas molt important en la seva política d'expansió de la tecnologia híbrida. I és que aquest Auris admet totes les comparatives directes amb les versions de gasolina i gasoil

Amb l'Auris HSD (Hybrid Sinergy Drive), Toyota no només fa arribar la tecnologia híbrida combinada al segment més important del mercat, sinó que, per primera vegada, també possibilita una comparativa directa entre aquesta opció i les versions 1.6 de gasolina i 2.0 dièsel del mateix model. Una decisió que permet constatar els avantatges d'un híbrid quant al consum de gasolina i emissions residuals, pràcticament a igualtat de preu i prestacions. D'aquí la previsió que, d'entrada, l'Auris HSD representarà al mercat estatal el 25% del total de vendes d'aquest model. Una apreciació que quedarà curta tan aviat com el públic deixi de mantenir la prioritat pels motors de gasoil i consideri aquesta altra interessant alternativa.

Les xifres ho diuen tot: només calen 3,8 litres de gasolina per recórrer 100 km. Pel que fa a prestacions, el conjunt motriu suma 136 CV i garanteix tant les acceleracions i recuperacions com la velocitat de creuer. I la transmissió automàtica permet elegir entre diferents modes, un dels quals és completament elèctric, amb 2 km d'autonomia. Per la garantia tampoc cal patir; la de tots els components híbrids arriba fins als cinc anys, amb un límit de 100.000 km.

Comandes amb descompte.

Els primers Auris HSD arribaran el setembre i des de principis d'aquest mes ja es poden fer comandes. Per incentivar-les, Toyota ofereix un descompte de 1.000 euros als 500 primers clients particulars que la formalitzin. La marca japonesa preveu vendre'n 800 unitats aquest any al mercat estatal i 3.500 en un any complet.

Tot i la similitud amb els seus germans de gamma, l'Auris HSD prioritza tant l'aerodinàmica com la lleugeresa. Per això és cinc mil·límetres més baix i disposa d'un 25% d'elements exclusius, entre els quals hi ha tot el que té a veure amb la rebaixa del pes. També ho són el quadre d'instruments, la palanca del canvi i la tapisseria.

MOTOR DE GASOLINA: 1.798 cc. 4 cilindres.16 vàlvules. 99 CV i 142 Nm. MOTOR ELÈCTRIC: Imant permanent. 80 CV i 207 Nm. CANVI: Elèctric, contínuament variable. SUSPENSIONS: McPherson/Eix de torsió. FRENS: Discos ventilats/Discos sòlids. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,245/1.760/1,510 m. DE 0 A 100 KM/H: 11,4 segons. VELOCITAT MÀXIMA: 180 km/hora. CONSUM MITJÀ: 3,8 l/100 km (gasolina). EMISSIONS DE CO2: 89 g/km. PREU (versió Active): 20.950 euros.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.