Tecnologia esportiva
En el seu moment va ser un projecte innovador. I ara Aprilia aporta maduresa i nova dinàmica de conducció al nou model 2010 de la Shiver 750
D'Aprilia en són ben característics uns productes molt innovadors, estèticament trencadors i de conducció realment esportiva. Tres valors que, per qüestió de principis, complia la primera Shiver, una moto amb una part de cicle distingida i de nivell tecnològic sorprenent. Han passat uns anys i ara la marca italiana ha incrementat la maduresa i l'efectivitat d'aquella naked millorant l'ergonomia de la carrosseria, aportant-hi una nova cúpula al cim de la punxeguda òptica i dotant-la d'un nivell superior de frenada amb els discos lobulats de tipus wave.
El seient és cinc centímetres més estret, i així les cames del pilot queden més acoblades al dipòsit, amb la qual cosa és més fàcil de maniobrar la part de cicle. I també s'han endarrerit els estreps i s'ha inclinat una mica més el manillar per fer que el cos del conductor s'avanci una mica i hi hagi més càrrega de pes sobre la roda davantera.
Els trets més característics i coneguts de l'anterior Shiver 750 es mantenen intactes. Tant si ens referim al xassís –multitubular mixt– i la seva imponent rigidesa a la torsió, com a l'efectivitat de la forquilla davantera invertida o bé als frens, de caràcter esportiu i amb pinces radials. El basculant, de forma protuberant, ajuda a estabilitzar la moto a alta velocitat i proporciona una millor tracció quan es dóna gas temperamentalment.
L'electrònica mana
El motor bicilíndric en forma de V oberta 90 graus segueix incloent l'avançadíssima tecnologia Ride by Wire, modificada a partir de l'experiència que Aprilia ha adquirit en el desenvolupament de l'RSV4. Fi i lineal en ús normal, aquest propulsor permet escollir entre tres mapes de corba de potència –Sport, Touring i Rain– segons les condicions o el tipus de conducció que es vol realitzar.
Autènticament italiana
La nova versió de la Shiver té una línia lateral esvelta i polida. Sorprèn perquè se la veu agressiva però alhora reflecteix sentit d'equilibri i tecnificació, sobretot pel xassís multitubular, l'amortidor lateral i les formes poc vistes dels plàstics i el grup òptic davanter.