Canals

Un oportú canvi de rumb

El Korando és el primer model de la nova etapa de Ssang Yong. Es tracta d'un SUV fet a mida per als mercats europeus, ampli i ben equipat

El nou Korando és el primer model que Ssang Yong ha fabricat sota la tutela de la marca índia Mahindra, gràcies a la qual la firma coreana té ara garantit un futur que preveu la creació de cinc novetats més, una cada any. El Korando ha estat dissenyat a Itàlia per l'estilista Giorgetto Giugiaro, la qual cosa significa un canvi de rumb, amb la prioritat de la marca pels mercats europeus i per posar punt final a aquells dissenys tan característics dels Ssang Yong i alhora tan allunyats de les formes convencionals.

El Korando arriba en un moment oportú, perquè estan de moda els SUV com aquest, entorn dels 4,5 metres de llargada i enfocats més cap a l'asfalt que no pas a les pistes forestals. En realitat és més petit del que aparenta i dins l'ampli habitacle mostra les tendències més actuals sense perdre l'essència coreana ni renunciar a un maleter de considerable volum útil (486 litres). Per desmarcar-se de la competència, Ssang Yong ha decidit dotar el Korando d'un motor turbodièsel del qual es declaren 175 CV, xifra superior a l'habitual del seu segment. De moment no hi ha prevista cap altra motorització. Així, doncs, les diferències mecàniques les determinen les dues o quatre rodes motrius –amb repartiment automàtic de la força de tracció– i el canvi manual o automàtic seqüencial, disponible únicament amb tracció total.

MOTOR:
1.998 cc. 4 cilindres/16 V. Injecció directa i turbo.
POTÈNCIA:
175 CV a 4.000 rpm.
PARELL:
360 Nm a 2.000 rpm.
CANVI:
Manual o automàtic, 6 marxes.
SUSPENSIONS:
McPherson / Multilink.
FRENS:
Discos ventilats 296 mm / Discos massissos 262 mm (4x2) o 284 mm (4x4).
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,410/1.830/1,675 m.
DE 0 A 100 KM/H:
9,9 segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
195 km/h.
CONSUM MITJÀ:
6,2 l/100 km (gasoil).
EMISSIONS DE CO2:
157 g/km (4x2).
PREU:
De 23.900 euros (Premium 4x2) a 30.400 euros (Limited Automàtic 4x4).

Es manté la bona relació

Tot i el canvi d'estil que estrena el Korando, Ssang Yong manté en aquest cotxe l'habitual bona relació entre producte, equipament i preu. I té cinc anys de garantia. Hi ha dos nivells d'acabats: Premium i Limited, ambdós amb sis airbags, control d'estabilitat, limitador de velocitat, prevenció de bolcada, assistència en arrencades en pujada, volant multifunció, Bluetooth i llandes d'aliatge. Per 2.000 euros més, el Limited canvia l'aire condicionat del Premium pel climatitzador i hi afegeix assistència en aparcament, tapisseria de cuir i calefacció per als seients davanters. El sostre solar és exclusiu de la versió amb canvi automàtic.

Més enllà de l'asfalt

Ssang Yong ha dotat de suspensions més dures i direcció més afinada les unitats del nou Korando destinades al continent europeu. Les de tracció total disposen d'un diferencial central i, segons declara la marca, poden pujar pendents de fins a 48 graus. L'altura lliure respecte del sòl és de 18 centímetres i els angles d'atac i sortida en desnivells, de 22,8 i 28,2 graus, respectivament.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.