Un oportú canvi de rumb
El Korando és el primer model de la nova etapa de Ssang Yong. Es tracta d'un SUV fet a mida per als mercats europeus, ampli i ben equipat
El nou Korando és el primer model que Ssang Yong ha fabricat sota la tutela de la marca índia Mahindra, gràcies a la qual la firma coreana té ara garantit un futur que preveu la creació de cinc novetats més, una cada any. El Korando ha estat dissenyat a Itàlia per l'estilista Giorgetto Giugiaro, la qual cosa significa un canvi de rumb, amb la prioritat de la marca pels mercats europeus i per posar punt final a aquells dissenys tan característics dels Ssang Yong i alhora tan allunyats de les formes convencionals.
El Korando arriba en un moment oportú, perquè estan de moda els SUV com aquest, entorn dels 4,5 metres de llargada i enfocats més cap a l'asfalt que no pas a les pistes forestals. En realitat és més petit del que aparenta i dins l'ampli habitacle mostra les tendències més actuals sense perdre l'essència coreana ni renunciar a un maleter de considerable volum útil (486 litres). Per desmarcar-se de la competència, Ssang Yong ha decidit dotar el Korando d'un motor turbodièsel del qual es declaren 175 CV, xifra superior a l'habitual del seu segment. De moment no hi ha prevista cap altra motorització. Així, doncs, les diferències mecàniques les determinen les dues o quatre rodes motrius –amb repartiment automàtic de la força de tracció– i el canvi manual o automàtic seqüencial, disponible únicament amb tracció total.
Es manté la bona relació
Tot i el canvi d'estil que estrena el Korando, Ssang Yong manté en aquest cotxe l'habitual bona relació entre producte, equipament i preu. I té cinc anys de garantia. Hi ha dos nivells d'acabats: Premium i Limited, ambdós amb sis airbags, control d'estabilitat, limitador de velocitat, prevenció de bolcada, assistència en arrencades en pujada, volant multifunció, Bluetooth i llandes d'aliatge. Per 2.000 euros més, el Limited canvia l'aire condicionat del Premium pel climatitzador i hi afegeix assistència en aparcament, tapisseria de cuir i calefacció per als seients davanters. El sostre solar és exclusiu de la versió amb canvi automàtic.
Més enllà de l'asfalt
Ssang Yong ha dotat de suspensions més dures i direcció més afinada les unitats del nou Korando destinades al continent europeu. Les de tracció total disposen d'un diferencial central i, segons declara la marca, poden pujar pendents de fins a 48 graus. L'altura lliure respecte del sòl és de 18 centímetres i els angles d'atac i sortida en desnivells, de 22,8 i 28,2 graus, respectivament.