Un relleu que arriba amb molta empenta
En el nou X3, BMW aplica a fons la tecnologia Efficient Dynamics i la seva experiència de 25 anys en la tracció total xDrive. Tot això afegit a una imatge posada al dia i un nivell de qualitat i equipament d'allò més selectes
Amb set anys d'existència i més de 610.000 unitats venudes arreu del món, el BMW X3 va donar el relleu a finals del mes passat a la seva segona generació. Aquesta se'ns presenta en dues versions amb tracció total (xDrive 35i, de gasolina, i xDrive 20d, turbodièsel), carrosseria més dimensionada (8,3 cm més llarga i 4,6 cm més ampla) i amb retocs estètics externs que li escauen molt perquè incrementen la sensació d'amplada i d'aplom i li reforcen la personalitat.
Però més enllà d'aquestes connotacions estètiques, de l'elevat nivell de confort i d'un maleter que en capacitat és un referent en el segment mitjà dels SUV, del nou BMW X3 cal destacar els avenços que s'han realitzat en el conjunt mecànic. El motor de sis cilindres de gasolina guanya 34 CV (12,5%) i 85 Nm (27%) respecte de l'anterior, també de 3 litres, mentre que el consum de gasolina i les emissions de CO2 han baixat un 8 i un 11%, respectivament. Per arribar a aquests nivells d'eficiència disposa de sistema Start/Stop, regenerador d'energia de frenada, pneumàtics de baixa resistència i, sobretot, una caixa de canvis automàtica Steptronic de vuit marxes que fa possible mantenir una bona velocitat de creuer a règims molt baixos. Si ens referim al propulsor turbodièsel, les diferències amb el seu antecessor són menors que en el cas del de gasolina pel que fa a increment de potència (7 CV, 4%) i parell (30 Nm, 9%) però més significatives en estalvi de combustible (14%) i emissions (15%). Aquest motor, també amb Start/Stop, va associat a un canvi manual de sis marxes i opcionalment (2.664 euros) pot disposar de l'Steptronic de vuit.
Més amplitud i confort.