Canals

Energia en estat pur

Les versions R dels Volkswagen Golf i Scirocco representen l'essència més esportiva de la marca alemanya. Les hem posat cara a cara en un circuit i cadascuna ens ha expressat la seva pròpia personalitat

El denominat Race Tour, cita anual que Volkswagen organitza des del 2005, ens ha permès tastar i assaborir a gust a la pista del Circuit de Catalunya les versions R del Golf i el Scirocco, que representen l'essència més esportiva de la marca alemanya. Un cara a cara engrescador entre dos models als quals el fet de compartir la major part dels elements mecànics –presidits pel motor 2.0 TSI, ara alleugerit fins a 152 kg, i la transmissió manual o DSG, sempre de sis marxes– no priva d'expressar la seva pròpia personalitat.

El Scirocco el podríem qualificar d'extravertit. Un caràcter que ja deixa entreveure amb el seu agraciat físic, esportiu i sensual. Un cos d'aquells que atreuen l'atenció de tothom i que són elogiats per la gent; no cal entrar en més detalls. El Golf, en canvi, traspua eficàcia i seriositat; aquí també tothom hi està d'acord. Uns valors amb els quals va néixer fa més de 30 anys i que, de la mateixa manera que les dimensions, ha anat incrementant en el decurs del temps i en l'estrena de cada nova generació.

Tots dos, però, tenen en comú un temperament extraordinari. I és que la lletra R que els distingeix és sinònim d'energia en estat pur. Només d'obrir la porta i fer un cop d'ull al seu esportiu –i alhora exquisit– habitacle, ja es veu que aquestes versions són per a gent que sap què vol i no es conforma amb res que no sigui allò. Una apreciació que queda confirmada tan bon punt es posa en marxa el motor i es comença a prémer l'accelerador.

Caràcters diferents.

Comencem amb el Scirocco. El podem considerar un excel·lent còmplice per al conductor a qui, sense plantejar-se ni un moment desconnectar els dispositius electrònics d'ajuda, li agrada portar la iniciativa. Insinua un esperit belluguet i al qual li agrada la marxa, la qual cosa aporta un plus en conducció esportiva. Però tot queda en això, en insinuació, perquè el diferencial electrònic XDS i el control d'estabilitat responen amb solvència i criden a l'ordre en el moment que cal. El Golf, en canvi, és qui imposa les normes en tot moment. La tracció total 4 Motion el colla literalment a terra i el fa anar talment sobre rails per més que el conductor insisteixi a buscar-li les pessigolles als revolts. I, evidentment, el fa ser encara més efectiu en acceleració i recuperacions, sense que el centenar de quilos de més respecte del Scirocco es tradueixin en cap símptoma d'increment d'inèrcies.

VW GOLF R
MOTOR:
1.984 cc. 4 cilindres. Injecció directa de gasolina i turbocompressor.
POTÈNCIA:
270 CV a 6.000 rpm.
PARELL:
350 Nm a 2.500 rpm.
CANVI:
Manual o automàtic DSG, 6 marxes.
TRACCIÓ:
Total, 4 Motion.
SUSPENSIONS:
McPherson / Multibraç.
FRENS:
Discos ventilats. 345 i 310 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,212/1,779/1,461 m.
PES:
1.466 kg (DSG).
DE 0 A 100 KM/H:
5,5 segons (DSG).
VELOCITAT MÀXIMA:
250 km/h.
CONSUM MITJÀ:
8,4 l/100 km (gasolina 95).
EMISSIONS DE CO2:
195 g/km (DSG).
PREU:
37.900 euros (canvi manual) i 39.700 euros (DSG).
VW SCIROCCO R
MOTOR:
1.984 cc. 4 cilindres. Injecció directa de gasolina i turbocompressor.
POTÈNCIA:
265 CV a 6.000 rpm.
PARELL:
350 Nm a 2.500 rpm.
CANVI:
Manual o automàtic DSG, 6 marxes.
TRACCIÓ:
Davantera.
SUSPENSIONS:
McPherson / multibraç.
FRENS:
Discos ventilats. 345 i 310 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,284/1,820/1,394 m.
PES:
1.364 kg (DSG).
DE 0 A 100 KM/H:
5,8 segons (DSG).
VELOCITAT MÀXIMA:
250 km/h.
CONSUM MITJÀ:
8,0 l/100 km (gasolina 95).
EMISSIONS DE CO2:
187 g/km (DSG).
PREU:
35.140 euros (canvi manual) i 36.920 euros (DSG).
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.