A la recerca de sensacions extremes
Un conjunt d'ajudes electròniques atorguen a la nova Ninja ZX-10R de Kawasaki la perfecció que requereix una moto d'aquesta mena i permeten al seu pilot governar els més de 200 CV de què disposa
Talment com si es tractés del més precís rellotge suís, Kawasaki ha optimitzat tots els elements que formen aquesta bellesa de color verd anomenada Ninja ZX-10R per crear una fera que només pot expressar esplendorosament tot el seu caràcter en circuits tancats. Una línia que contrasta amb la que la marca japonesa havia seguit últimament, suavitzant el comportament en la recerca d'una major aptitud en vies públiques. Però com que la competència és forta això s'ha acabat i el canvi d'orientació és tan gran que la versió 2011 d'aquesta Ninja, d'arribada imminent, resulta totalment nova.
Tant el xassís com els components que el vesteixen i el motor han estat configurats de nou per tal d'obtenir un temperament molt més agressiu. La carrosseria és més afinada, amb una ergonomia acurada i contorns més perfilats per tallar millor l'aire. El doble far, més menut, està sustentat per l'entrada d'aire Ram Air, la qual permet augmentar fins a 209,9 CV la potència del motor quan es roda a alta velocitat. I també s'ha reduït notablement el pes, ara per sota dels 200 quilos amb el dipòsit de gasolina ple.
Tot i que el xassís segueix sent bàsicament el mateix de l'anterior Ninja, se li ha emfasitzat l'agressivitat retocant-li les geometries i incorporant un nou basculant força més curt i rígid. L'amortidor queda en posició més horitzontal i les bieletes se situen per damunt del basculant en comptes de mantenir-se en la zona inferior, com era tradicional. Aquesta combinació ha reportat una millor efectivitat a nivell de tracció. I de retruc també se'n beneficien la maniobrabilitat i la compacitat.
L'altre element actualitzat per fer gaudir al màxim de la ZX-10R és el motor. Un tetracilíndric en línia renovat completament en tot el que fa referència a la distribució dels eixos del cigonyal i la transmissió. S'han desplaçat els eixos dels cilindres, les vàlvules d'admissió són més grans i els pistons, més lleugers. Tot plegat permet obtenir una linealitat òptima de l'entrega de potència i minimitzar les inèrcies i les descompensacions del motor en el moment d'accelerar i de desaccelerar, i en l'entrada dels revolts.
L'electrònica al servei del pilot
Kawasaki no podia quedar per sota de la competència en ajudes electròniques a la conducció i per això ha dotat la nova Ninja ZX-10R del control de tracció predictiu S-KTRC, utilitzat en competició. A diferència de molts altres, aquest sistema preveu el moment de la patinada de la roda i així minimitza la pèrdua de potència, millora la tracció en tot moment i evita l'aixecament desmesurat de la roda davantera. A més, inclou l'antiblocatge de frens esportiu KIBS, que no permet l'enlairament de la roda posterior, minimitza el retrocés de la palanca i controla els rebots. Però no només els sistemes de gestió de la tracció i la frenada són innovadors en aquesta Kawasaki. Per la seva ambivalència en carretera i circuit, el motor disposa de tres modes de potència seleccionables. Total, mitjà (en funció del puny del gas) i baix, òptim en carretera perquè limita al 60% el rendiment total del propulsor.