Canals

A la recerca de sensacions extremes

Un conjunt d'ajudes electròniques atorguen a la nova Ninja ZX-10R de Kawasaki la perfecció que requereix una moto d'aquesta mena i permeten al seu pilot governar els més de 200 CV de què disposa

Tal­ment com si es tractés del més precís rellotge suís, Kawa­saki ha opti­mit­zat tots els ele­ments que for­men aquesta bellesa de color verd ano­me­nada Ninja ZX-10R per crear una fera que només pot expres­sar esplen­do­ro­sa­ment tot el seu caràcter en cir­cuits tan­cats. Una línia que con­trasta amb la que la marca japo­nesa havia seguit últi­ma­ment, sua­vit­zant el com­por­ta­ment en la recerca d'una major apti­tud en vies públi­ques. Però com que la com­petència és forta això s'ha aca­bat i el canvi d'ori­en­tació és tan gran que la versió 2011 d'aquesta Ninja, d'arri­bada immi­nent, resulta total­ment nova.

Tant el xassís com els com­po­nents que el ves­tei­xen i el motor han estat con­fi­gu­rats de nou per tal d'obte­nir un tem­pe­ra­ment molt més agres­siu. La car­ros­se­ria és més afi­nada, amb una ergo­no­mia acu­rada i con­torns més per­fi­lats per tallar millor l'aire. El doble far, més menut, està sus­ten­tat per l'entrada d'aire Ram Air, la qual per­met aug­men­tar fins a 209,9 CV la potència del motor quan es roda a alta velo­ci­tat. I també s'ha reduït nota­ble­ment el pes, ara per sota dels 200 qui­los amb el dipòsit de gaso­lina ple.

Tot i que el xassís segueix sent bàsica­ment el mateix de l'ante­rior Ninja, se li ha emfa­sit­zat l'agres­si­vi­tat reto­cant-li les geo­me­tries i incor­po­rant un nou bas­cu­lant força més curt i rígid. L'amor­ti­dor queda en posició més horit­zon­tal i les bie­le­tes se situen per damunt del bas­cu­lant en comp­tes de man­te­nir-se en la zona infe­rior, com era tra­di­ci­o­nal. Aquesta com­bi­nació ha repor­tat una millor efec­ti­vi­tat a nivell de tracció. I de retruc també se'n bene­fi­cien la mani­o­bra­bi­li­tat i la com­pa­ci­tat.

L'altre ele­ment actu­a­lit­zat per fer gau­dir al màxim de la ZX-10R és el motor. Un tetra­cilíndric en línia reno­vat com­ple­ta­ment en tot el que fa referència a la dis­tri­bució dels eixos del cigo­nyal i la trans­missió. S'han des­plaçat els eixos dels cilin­dres, les vàlvu­les d'admissió són més grans i els pis­tons, més lleu­gers. Tot ple­gat per­met obte­nir una line­a­li­tat òptima de l'entrega de potència i mini­mit­zar les inèrcies i les des­com­pen­sa­ci­ons del motor en el moment d'acce­le­rar i de desac­ce­le­rar, i en l'entrada dels revolts.

MOTOR:
4 cilindres. 998 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
200,1 CV a 13.000 rpm.
PARELL:
122 Nm a 11.500 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Manual, sis marxes.
XASSÍS:
Doble biga d'alumini.
SUSPENSIONS:
Forquilla invertida 43 mm/ Monoamortidor amb sistema progressiu.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
2,075/0,715/1,115 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,813 m.
PES:
198 kg..
PREU:
16.599 euros.

L'electrònica al servei del pilot

Kawasaki no podia quedar per sota de la competència en ajudes electròniques a la conducció i per això ha dotat la nova Ninja ZX-10R del control de tracció predictiu S-KTRC, utilitzat en competició. A diferència de molts altres, aquest sistema preveu el moment de la patinada de la roda i així minimitza la pèrdua de potència, millora la tracció en tot moment i evita l'aixecament desmesurat de la roda davantera. A més, inclou l'antiblocatge de frens esportiu KIBS, que no permet l'enlairament de la roda posterior, minimitza el retrocés de la palanca i controla els rebots. Però no només els sistemes de gestió de la tracció i la frenada són innovadors en aquesta Kawasaki. Per la seva ambivalència en carretera i circuit, el motor disposa de tres modes de potència seleccionables. Total, mitjà (en funció del puny del gas) i baix, òptim en carretera perquè limita al 60% el rendiment total del propulsor.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.