Canals

La família GS estrena petit format

Des de fa més de 30 anys les sigles GS han estat per a BMW un símbol d'esplai i aventura. Ara, com a continuació d'una gran varietat de models poderosos, arriba el torn de la més menuda i senzilla de conduir

BMW no s'atura en l'afany d'ampliar la seva presència en tots els seg­ments del món de les dues rodes. I en el cas de la sèrie GS –motos trail capa­ces de cir­cu­lar amb gran efec­ti­vi­tat per qual­se­vol tipus de ter­reny– arriba el torn de la més inno­va­dora, com­pacta i versàtil entre totes les que llu­ei­xen aques­tes sigles tan repre­sen­ta­ti­ves. Res­pon a la deno­mi­nació G 650 GS i es tracta d'una trail de gran lògica de fun­ci­o­na­ment i adap­tada per satis­fer un ampli ven­tall de públic, essent fins i tot molt indi­cada per al públic femení.

Però quan ens refe­rim a l'adap­tació hem de dei­xar clar que no es limita a la relació entre la per­sona i la màquina –domi­nar-la i sen­tir-se a gust amb ella–, sinó que també es pot apli­car a altres apar­tats. Per exem­ple, que estètica­ment s'adiu per­fec­ta­ment amb els nous temps. Amb una imatge atem­po­ral i de gran dina­misme, esdevé una trail de for­mes asimètri­ques, no exempta de tocs futu­ris­tes i que, a més, es per­met fer l'ullet a la història en exhi­bir unes tona­li­tats i seri­gra­fia gai­rebé cla­va­des a les de la mítica R 80 G/S, la pri­mera d'aquesta sèrie que BMW va crear i amb la qual va acon­se­guir nota­bles èxits espor­tius.

La G 650 GS mani­festa els seus valors amb inde­pendència de quin sigui el ter­reny sobre el qual es mou. El for­mat com­pacte de la car­ros­se­ria la fa ser àgil. La posició de con­ducció ha estat ben estu­di­ada i resulta agra­da­ble. I el xassís tubu­lar de doble biga, fabri­cat amb acer d'alta resistència, ha estat espe­ci­al­ment desen­vo­lu­pat per a una con­ducció ideal sobre l'asfalt. Però, tot i l'espe­ci­a­lit­zació de fun­ci­o­na­ment sobre aquest tipus de superfície, aquesta BMW res­pon als prin­ci­pis de les sigles GS amb certs tocs off road pro­pi­ci­ats sobre­tot pel con­si­de­ra­ble recor­re­gut de les robus­tes sus­pen­si­ons i l'excel·lent rigi­desa a la torsió del xassís. Aquesta dua­li­tat de fun­ci­o­na­ment fa que la G 650 GS sigui una moto ideal per a tot tipus de situ­a­ci­ons i esde­vin­gui una màquina de diversió per a qual­se­vol per­sona. En dura­bi­li­tat, mani­o­bra­bi­li­tat i rigi­desa ofe­reix el millor de les motos de mun­ta­nya, actius que com­bina amb les pres­ta­ci­ons pròpies de les motos per a l'asfalt pel que fa a como­di­tat, efec­ti­vi­tat, rapi­desa i finesa de fun­ci­o­na­ment.

MOTOR:
Monocilíndric. 652 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
48 CV a 6.500 rpm.
PARELL:
60 Nm a 5.000.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Manual, cinc marxes.
XASSÍS:
Doble biga d'acer.
SUSPENSIONS:
Forquilla convencional de 41 mm/Monoamortidor.
LLARGADA:
2,165 m.
ALTURA DEL SEIENT:
De 0,750 a 0,820 m.
PES:
192 kg.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.