Al pur estil dels seixanta
Amb la Blackline, Harley-Davidson fa l'ullet als que es decanten per una «custom» de tall minimalista però d'allò més personalitzada
Des de fa temps Harley-Davidson crea motos cada vegada més detallistes. I tot i que per a cadascuna hi ha una extensa gamma d'accessoris per adequar-la al gust personal, ara la marca de Milwaukee agafa una mica més les regnes de la decisió estètica perquè és ben sabut que els dissenys diferenciadors amb tocs retro agraden a molta gent i sempre poden ajudar a convèncer algun indecís. La nova Blackline materialitza a la perfecció aquest toc personal en disseny que transforma una softail en objecte de desig.
El seu reclam estètic es fonamenta en un frontal amb far clàssic arrodonit (de 146 mm de diàmetre i carcassa negra), una zona central esvelta i amb dipòsit personalitzat i una part posterior amb el parafang estret i elevat, fora del comú en aquest tipus de moto. Si ens referim a la mecànica, aquesta Blackline destaca pel motor Twin Cam 96B de reconegut prestigi i funcionament suau i sobri, rematat amb acabats amb pols negra brillant a les tapes dels balancins i de la transmissió i el càrter, a més d'altres revestiments cromats i brillants. Tot plegat arrodonit per un preciós escapament de doble sortida. Finalment cal citar l'espectacular i fluida silueta lateral, de llargada considerable i en la qual el cos del conductor queda en una posició similar a la de les típiques bobber dels anys seixanta.
Una estètica acurada fins a l'últim detall
Un dels punts forts d'aquesta nova Harley-Davidson Blackline és la seva forta presència estètica. I no només pels acabats del poderós motor V-Twin, sinó també pel dipòsit de combustible asimètric, especialment dissenyat per a ella. Presenta una línia molt neta, amb el tap a la part dreta i un panell a la part central que emfatitza la seva bellesa i alhora oculta el mecanisme de la bomba de gasolina. I posats a amagar, els dissenyadors de la marca americana també ho han fet amb els amortidors, ancorats al xassís de forma horitzontal just a sota del motor. Queden dissimulats a la vista i deixen que el basculant reprodueixi d'una forma més fidel les línies del xassís que s'utilitzava uns quants anys enrere. I les llandes s'han tintat de color negre per enriquir encara més la filosofia que aquesta moto porta impregnada en el seu nom.