Canals

Que bell és saber-se jove

En l'aspecte fa l'ullet al passat però, igual que els seus antecessors, estrena innovacions. En el nou SLK, classicisme i modernitat s'agafen la mà

És molt bonic el nou Mer­ce­des-Benz SLK. Per des­comp­tat, manté el sos­tre rígid retràctil amb què va inno­var i sor­pren­dre ara fa 15 anys i també el deno­mi­nat Airs­carf, el flux d'aire càlid diri­git cap a la nuca i les espat­lles que des del 2004 per­met viat­jar a cel obert sense haver de pre­o­cu­par-se per si a fora fa fred. Però ara, en la seva ter­cera gene­ració, l'SLK evoca el pas­sat amb una part fron­tal que recorda la del 190 SL dels anys cin­quanta i un aspecte gene­ral amb deter­mi­nats trets del nou SLS-AMG, la versió moderna del mític 300 SL ales de gavina, d'aque­lla mateixa època. Amb aquest model, Mer­ce­des-Benz comença a apli­car una nova filo­so­fia que té com a objec­tiu ampliar el ven­tall de cli­ents i atreure un tipus de públic més jove del que és habi­tual de la marca, rebai­xant-ne la mit­jana d'edat per sota dels 40 anys –ara a Europa és de 46– abans del 2015.

El Mer­ce­des-Benz SLK segueix res­po­nent al con­cepte més tra­di­ci­o­nal d'un cupè o un roads­ter espor­tiu: dues pla­ces, motor al davant i tracció a l'eix poste­rior. Però com que els temps actu­als impo­sen noves nor­mes, els tres motors de gaso­lina de nova gene­ració que con­fi­gu­ren la seva gamma vénen eti­que­tats amb el dis­tin­tiu Blue Effi­ci­ency i equi­pats amb Start/Stop. Només cal fixar-se en les dades de la fitxa tècnica per veure l'excel·lent relació entre potència i con­sum, segons la marca fins a un 24% menys que en els ante­ri­ors pro­pul­sors.

Tot i man­te­nir el mateix xassís del seu ante­ces­sor, el nou SLK és més rígid. I la car­ros­se­ria, més lleu­gera i aero­dinàmica. Evi­dent­ment, l'inte­rior és exqui­sit i el qua­dre de coman­da­ments també està ins­pi­rat en el de l'SLS. I per reduir les tur­bulències quan es cir­cula amb el sos­tre ple­gat, estrena uns plàstics trans­pa­rents bas­cu­lants, fixats rere els arcs de segu­re­tat.

A l'encant estètic de l'SLK s'hi afe­geix el plaer de con­duir-lo. Espe­ci­al­ment en car­re­te­res sinu­o­ses, on se'l nota tan dòcil com àgil i impe­ca­ble­ment collat a l'asfalt. Més encara si va equi­pat amb els paquets espor­tius AMG –a més d'uns quants ele­ments estètics, inclou sus­pensió més rígida i baixa, frens davan­ters més dimen­si­o­nats i lle­ves del canvi al volant– o Dinàmic, amb sus­pensió adap­ta­tiva, direcció rea­jus­tada i el sis­tema Tor­que Vec­to­ring Brake, que en situ­a­ci­ons deli­ca­des fa les fun­ci­ons d'auto­blo­cant. De sèrie o bé com a opció, aquest SLK dis­posa d'un avançat assor­ti­ment de sis­te­mes de segu­re­tat: detecció de fatiga del con­duc­tor, fre­nada pre­ven­tiva, etcètera.

SLK 200:
1.796 cc. 4 cilindres. Injecció directa i turbo. 184 CV i 270 Nm. Consum: 6,1 l/100 km (canvi automàtic). CO2: 142 g/km.
SLK 250:
1.796 cc. 4 cilindres. Injecció directa i turbo. 204 CV i 310 Nm. Consum: 6,2 l/100 km. CO2: 144 g/km.
SLK 350:
3.498 cc. 6 cilindres. Injecció directa. 306 CV i 370 Nm. Consum: 7,1 l/100 km. CO2: 167 g/km.
SUSPENSIONS:
Eixos multribraç.
FRENS:
Discos ventilats / Discos massissos.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,134/1,817/1,303 m.
PREU:
42.300 euros (SLK 200); 47.600 euros (SLK 250) i 57.150 euros (SLK 350).

El sostre solar màgic

Mercedes ofereix tres tipus de sostre per a l'SLK: de xapa lleugera, panoràmic amb policarbonat tintat o bé la primícia mundial, el denominat Magic Sky Control, en què el vidre transparent es pot enfosquir prement només un botó, per protegir l'habitacle de les altes temperatures; entre les dues làmines de vidre hi ha un reactiu sensible a l'electricitat.

A cel obert en 20 segons

En aquest SLK ha estat millorat el dispositiu mecànic d'accionament del sostre i la tapa del maleter; ara es passa de la configuració cupè a la cabriolé –i a l'inrevés– en menys de 20 segons. També s'ha guanyat espai dins el maleter, fins a un màxim de 335 litres (cupè), que permet encabir una maleta gran. En format cabriolé (225 litres), hi caben dues bosses d'esport.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.